Fins al 100% del preu de compravenda
Adquireix el teu nou habitatge habitual mentre vens l’anterior amb la Hipoteca Canvia de Casa i obtén finançament fins al 100% del preu de compravenda.
Per adquirir el teu nou habitatge habitual.
- Adquisició d’habitatge habitual: L’import màxim del préstec pot arribar al 100% del preu de compravenda del nou habitatge, sense incloure-hi les despeses ni els impostos. El termini màxim de l’operació serà de 30 anys (el termini de la hipoteca més l’edat de la persona titular a la signatura no pot superar els 80 anys d’edat).
- El client podrà gaudir d’un període de carència de capital de fins a 12 mesos, durant el qual podrà vendre el seu habitatge actual.
- Aquesta hipoteca es pot sol·licitar tant a tipus fix com variable.
- Compensació o comissió per reemborsament o amortització anticipada total o parcial:
- Tipus variable: s’acordarà un dels supòsits següents:
- 0,25% del capital reemborsat anticipadament quan el reemborsament parcial o total es produeixi durant els tres primers anys de la vida del préstec.
- 0,15% quan el reemborsament parcial o total es produeixi durant els cinc primers anys de la vida del préstec.
En cap cas la compensació pot excedir de l’import de la pèrdua financera2 que pugui patir el banc.
Sense perjudici de l'anterior, d'acord amb el Reial decret llei 19/2022 de 22 de novembre, fins al 31 de desembre del 2023 no es reportarà cap compensació en cas d'amortització anticipada parcial o total.
- Tipus fix: la compensació consistirà en:
- 2% del capital reemborsat anticipadament quan el reemborsament parcial o total es produeixi durant els 10 primers anys de la vida del préstec.
- 1,5% del capital reemborsat anticipadament quan el reemborsament es produeixi amb posterioritat.
En cap cas la compensació pot excedir de l’import de la pèrdua financera3 que pugui patir el banc.
- Tipus variable: s’acordarà un dels supòsits següents:
1. Préstec hipotecari sobre l'habitatge. Prestador: Banco Santander, SA, amb domicili social a Santander, Paseo de Pereda, 9-12 (39004) – RM Cantàbria, full 286, foli 64, llibre 5è de Societats, insc. 1a, CIF A-39000013. Finançament subjecte a l'aprovació de Banco Santander. Per a habitatge lliure de càrregues i gravàmens.
Aquesta informació no substitueix la FIPRE (fitxa d’informació precontractual) disponible a la web www.bancosantander.es i a les oficines del banc. Pots anar a la teva oficina per sol·licitar la fitxa europea d’informació normalitzada (FEIN). En cas de seguir endavant amb la proposta, es lliurarà la resta de documentació precontractual obligatòria. En cas que s’incompleixin els compromisos derivats del contracte de préstec garantit amb hipoteca, hi ha el risc de perdre l’habitatge En cas d’impagament i en tots els casos de venciment anticipat, prèvia notificació al domicili que indiqueu a aquest efecte d’execució hipotecària, el banc pot actuar en contra vostre per acció personal o per acció real contra la finca hipotecada, ja que responeu davant el banc del pagament del préstec amb tots els vostres béns presents i futurs, no només amb la finca hipotecada. D’acord amb l’article 105 de la Llei hipotecària i l’article 1911 del Codi civil. En cas que la hipoteca recaigui sobre béns immobles d'ús residencial, d'acord amb la Llei 5/2019, de 15 de març, reguladora dels contractes de crèdit immobiliari, Banco Santander assumirà les despeses de constitució de la hipoteca en contractar amb persones físiques, llevat de les despeses de taxació i nota simple, que les assumirà el client. Si el préstec hipotecari sobre l’habitatge que es vol adquirir es formalitza en el territori de la Comunitat d’Andalusia, fes clic aquí (PDF 148 KB).
2. La pèrdua financera patida pel Banc es calcularà, proporcionalment al capital reemborsat, per diferència negativa entre el capital pendent en el moment de reemborsament anticipat i el valor present de mercat del préstec. El valor present de mercat del préstec es calcularà com la suma del valor actual de les quotes pendents de pagament fins a la següent revisió del tipus d'interès o fins a la data de venciment i del valor actual del capital pendent que quedaria en el moment de la revisió si no es produís la cancel·lació anticipada. El tipus d'interès d'actualització serà el resultat de sumar: (i) el tipus Interest Rate Swap (IRS) al termini de 2, 3, 4, 5, 7, 10, 15, 20 o 30 anys que publicarà el Banc d'Espanya i que més s'aproximi al termini que resti des de la data d'amortització anticipada fins a la data de revisió del tipus d'interès o fins a la data de venciment, i (ii) un diferencial resultant de restar al tipus d'interès de l'operació el valor del tipus Interest Rate Swap (IRS) a què fa referència l'apartat anterior tenint en compte l'última dada publicada pel Banc d'Espanya en la data que més s'aproximi a la contractació del préstec.
3. La pèrdua financera patida pel Banc es calcularà, proporcionalment al capital reemborsat, per diferència negativa entre el capital pendent en el moment de reemborsament anticipat i el valor present de mercat del préstec. El valor present de mercat del préstec es calcularà com la suma del valor actual de les quotes pendents de pagament fins a la data de venciment. El tipus d'interès d'actualització serà el resultat de sumar: (i) el tipus Interest Rate Swap (IRS) al termini de 2, 3, 4, 5, 7, 10, 15, 20 o 30 anys que publicarà el Banc d'Espanya i que més s'aproximi al termini que resti des de la data d'amortització anticipada fins a la data de venciment, i (ii) un diferencial resultant de restar al tipus d'interès de l'operació el valor del tipus Interest Rate Swap (IRS) a què fa referència l'apartat anterior tenint en compte l'última dada publicada pel Banc d'Espanya en la data que més s'aproximi a la contractació del préstec.