COMPRES EN LÍNIA (SCA)

PSD2

ACCÉS DE TERCERS

Les teves compres per Internet, ara, més segures

Amb l’aplicació de SCA, per poder fer compres en línia amb targeta necessitaràs:

  • Un missatge/notificació que enviarem al teu mòbil.
  • La teva clau d’accés.

Què és SCA (Strong Customer Authentication)?

L’autenticació reforçada és una de les principals mesures introduïdes per la Directiva Europea 2015/2366 sobre serveis de pagament al mercat interior coneguda com PSD2.

L’objectiu d’aquesta mesura és reforçar la seguretat en les compres en línia. Per a això, en alguns casos t'enviarem al teu telèfon mòbil un missatge/notificació amb un enllaç que et redirigirà a la pàgina d’identificació del Banc, on et sol·licitarem la clau d’accés que utilitzes per accedir a la teva banca en línia.

Aquestes noves mesures de seguretat contribueixen a fer els teus pagaments en línia encara més segurs, perquè puguis fer les teves compres amb total tranquil·litat, per això és molt important que tinguem les teves dades actualitzades.


Què canvia quan compres en línia?

Podràs continuar fent les teves compres normalment. Tanmateix, és possible que d'ara endavant:

  • Una vegada introdueixis les dades de la teva targeta al web del comerç, per finalitzar la compra, en algunes ocasions, aparegui una nova pàgina on t’informaran que t’has d’identificar. Prem "continua".
  • Rebràs un missatge al número de telèfon que hagis donat per al Contracte de Banca Digital amb un resum de l’operació. Aquesta notificació inclourà un enllaç que et redirigirà a la pàgina d’identificació del Banc.
  • Una vegada premis l’enllaç que t’hem enviat, se’t sol·licitarà la clau d'accés per identificar-te i confirmar el pagament.

No obstant això, la normativa preveu algunes excepcions de la qual és potestat del Banc la seva aplicació, que et permetran finalitzar la compra sense passar aquest procés, per tant, en algunes ocasions no rebràs aquest missatge/notificació quan facis una compra en línia.


Què he de fer jo com a client?

Per poder continuar comprant en línia serà indispensable que tinguis actualitzades les dades a Banco Santander (telèfon associat al contracte de Banca Digital i clau d’accés a Banca en Línia), per rebre el missatge/notificació que et permetrà identificar-te i autoritzar les compres en línia i/o els accessos a l’app i banca en línia.


I com ho faig?

Si ja ets un client que utilitza els nostres canals digitals (banca en línia o app):

  • Si operes als nostres canals digitals i reps una clau SMS per a determinades operacions, no cal que facis res. Et continuarem enviant un codi al teu mòbil per a les operacions que el requereixin.
  • Si consultes la nostra banca en línia o app, però no acostumes a fer operacions que requereixin un codi de confirmació, assegura’t que tenim el teu actual número de telèfon associat al contracte de banca digital. T’avisarem perquè ho puguis fer en línia. En tot cas, sempre tens a mà la nostra xarxa d’oficines per confirmar-lo.

Si ets un client de Banco Santander però encara no utilitzes els canals digitals:

  • Si no recordes la teva clau d’accés, no et preocupis, aquí pots recuperar la contrasenya.
  • Si encara no tens clau d’accés, dona d’alta el servei Banca en Línia per operar i comprar a través d’Internet i gaudeix d’un món d’avantatges allà on siguis, aconsegueix la teva clau d’accés.

També pots sol·licitar la teva clau d’accés a la Banca en Línia i començar a gaudir dels avantatges i les facilitats que té operar a través d’Internet.

Sempre et pots dirigir a la nostra xarxa d’oficines per a qualsevol gestió.

Descobreix com t’afecta la PSD2

Des del setembre del 2019 també necessites la teva clau i el telèfon per accedir a la teva Banca en Línia i l’app Santander.

  • La teva clau d’accés. + Un codi que enviarem al teu mòbil.

Coneix-ho tot sobre la nova regulació PSD2

PSD2 (“Directiva de Serveis de Pagament”, per les seves sigles en anglès) és la legislació de la Unió Europea (UE) que regula la prestació dels serveis de pagament i transaccions de pagament electròniques.

Aquesta legislació pretén que els usuaris de serveis de pagament es beneficiïn dels avantatges que ofereixen la innovació i la tecnologia perquè les operacions financeres siguin encara més segures.

Una de les mesures que preveu la llei és l’Autenticació Reforçada o Doble Autenticació (“SCA” Strong Customer Autentication”).


Què més he de saber sobre PSD2?

Amb PSD2 es regulen dues noves figures:

  • Els “AISP” o “Agregadors de Comptes”, que permeten accedir, sempre amb l’autorització del client, als seus comptes encara que estiguin oberts en diferents bancs, veure els seus moviments, i mostrar aquesta informació de manera agregada (en una mateixa aplicació o pantalla).
  • Els “PISP” o “Iniciadors de Pagaments”, que permeten fer un pagament des del compte del consumidor al compte del comerç.

PSD2 permet als bancs prestar serveis d’Agregació de Comptes i d’Iniciador de Pagaments, però també permet ser Iniciador/Agregador a altres entitats que no siguin bancs (terceres parts proveïdores de serveis de pagament o TPP).

Si contractes TPP, estaràs donant permís per accedir als moviments dels teus comptes, o permetràs que s’iniciï un pagament des d’un dels teus comptes, per la qual cosa és molt important que sempre tinguis confiança en qui contractis la prestació d’aquests serveis.

Des de Banco Santander et recomanem que et llegeixis tota la informació abans de fer clic i acceptar les condicions.

Pensa que donar accés a les dades bancàries pot implicar l’accés a molta informació sobre la teva vida: en què gastes els diners, quant i quan els gastes.

Si decideixes permetre l’accés als teus moviments, no podrem ser responsables de l’ús que aquest tercer faci de les teves dades.

Accés a comptes per part de proveïdors tercers

En compliment del Reial decret-llei 19/2018, de 23 de novembre, de serveis de pagament i altres mesures urgents en matèria financera i seguint les especificacions del Reglament delegat 2018/389 de la Comissió, de 27 de novembre de 2017, pel qual es complementa la Directiva (UE) 2015/2366 del Parlament Europeu i del Consell pel que fa a les normes tècniques de regulació per a l’autenticació reforçada de clients i uns estàndards de comunicació oberts comuns i segurs, Banco Santander, com a proveïdor de serveis de pagament gestor de comptes, dona accés als proveïdors de serveis d’iniciació de pagaments, els proveïdors d’informació sobre comptes i els proveïdors de serveis de pagament que emetin instruments de pagament basats en targetes als seus sistemes a través d’una interfície específica.

Per facilitar l’accés d'aquests tercers a la interfície s’habilita un espai dedicat, a través del qual es pot accedir a:

  • La documentació tècnica de la interfície específica en diversos formats.
  • Una instal·lació de prova per dur a terme proves funcionals i de connexió.

A més, en cas de necessitar ajuda, es posa a disposició un equip de suport, amb el qual es pot contactar a través dels canals següents:

  • Missatge electrònic (prèvia descàrrega i emplenament d’aquest formulari). Segons el tipus d’incidència, es distingeixen els contactes següents:
  • Per a qüestions relacionades amb la instal·lació de proves o Sandbox: psd2.sandbox.soporte@redsys.es.
  • Per a qüestions relacionades amb la instal·lació de producció: psd2.hub.soporte@redsys.es.
  • Telefònic: 917 282 321, de dilluns a dissabte, de 8 h a 22 h.

Estadístiques de rendiment i disponibilitat de la interfície dedicada (PDF 18.05 KB).

Estadístiques de rendiment i disponibilitat de la interfície dedicada - Sucursals Internacionals (PDF 64.69 KB).

Et pot interessar

×
${loading}
×