topbar españa

Santander Espanya i el seu compromís amb l'accessibilitat

A Santander Espanya, amb l'objectiu d'oferir el millor servei a tots els nostres clients, estem compromesos amb l'accessibilitat i, per tal de garantir que s'inclogui a tota l'organització, hem desenvolupat una estratègia específica i concreta.

La nostra filosofia reconeix l'accessibilitat universal com un dret de tots els individus i un factor clau per assolir el propòsit de contribuir al progrés de les persones i les empreses.

La nostra estratègia defineix els objectius establerts i les accions que estem desenvolupant per tal de garantir la millora contínua de l'accessibilitat als nostres canals digitals, presencials i telefònics, i en els productes i serveis que oferim a tots els nostres clients.

La nostra ambició és avançar en la cultura i la gestió de l'accessibilitat universal a Santander Espanya, impulsant accions, procediments i eines que millorin els entorns, productes i serveis que oferim. En la nostra activitat diària no només complim les nostres obligacions legals i reguladores en matèria d'accessibilitat, sinó que aspirem a superar les expectatives, posant el focus en les àrees en què les nostres accions puguin tenir més impacte i contribuint al progrés de més persones i empreses d'una manera inclusiva, sostenible i accessible.

En conseqüència, des de Santander Espanya assumim un compromís orientat a fer que tots els immobles, canals, productes i serveis que s'ofereixen actualment als clients incloguin progressivament els requisits d'accessibilitat física, visual, auditiva i cognitiva que estableix el marc normatiu. Així mateix, Santander Espanya es compromet que totes les noves implementacions es basin en el disseny universal i es mantinguin a tot el cicle de vida.

Gràcies al compromís adquirit, hem obtingut la Certificació AENOR Organització Compromesa amb l'Accessibilitat 360º, que acredita que som una organització que ha integrat l'accessibilitat de forma estratègica, transversal i permanent en tots els àmbits de la seva activitat.

Contacta amb nosaltres

Necessites ajuda?

Som aquí per ajudar-te en temes d'accessibilitat.

Pots posar-te en contacte amb el nostre equip a través de:

Tens alguna reclamació sobre accessibilitat?

Si has detectat que algun dels nostres productes o serveis han de millorar el nivell d'accessibilitat, pots presentar una reclamació formal a través de:

Quina és la nostra Estratègia d'Accessibilitat Universal 2025/2030?

Santander Espanya, amb l'objectiu d'oferir el millor servei a tots els seus clients, està compromès amb l'accessibilitat i, per tal de garantir que s'inclogui a tota l'organització, ha desenvolupat una política específica. Reconeix l'accessibilitat universal com un dret de tots els individus i un factor clau per assolir el propòsit de contribuir al progrés de les persones i les empreses. 

L'Estratègia d'Accessibilitat Universal 2025/2030 marca la ruta que cal seguir i té el marc estratègic següent:

Propòsit

Contribuir al progrés de les persones en igualtat de condicions, garantint l'accessibilitat universal en els actius i els béns propietat del Banc i en els productes i serveis que comercialitza per tal de satisfer les necessitats dels seus clients i usuaris finals. 

Missió

Avançar en la cultura i la gestió de l'accessibilitat universal a Santander Espanya, impulsant accions, procediments i eines que millorin els entorns, productes i serveis que oferim.

Visió

Liderar l'impuls de l'accessibilitat digital en el sector financer, sent un referent com a entitat inclusiva que vetlla per l'accessibilitat universal a la banca digital.

La nostra manera d'aconseguir-ho

1. Incloent l'accessibilitat en:

  • La cultura i la governança de l'organització.
  • La conscienciació i la formació.
  • El diagnòstic i la millora contínua.
  • Els processos, recursos i eines.
  • La gestió i transferència de coneixement.

2. Impulsant l'accessibilitat en el nostre ecosistema mitjançant:

  • El lideratge organitzacional i l'impacte en grups d'interès.
  • L'accessibilitat en l'experiència de client.
  • L'anàlisi i la vigilància normativa i tecnològica.
  • La generació d'aliances estratègiques.
  • La comunicació i conscienciació.

L'accessibilitat als nostres canals

  • Canal digital: treballem per incloure l'accessibilitat als nostres entorns digitals —web pública, web de clients i aplicació de particulars— perquè puguin ser comprensibles, utilitzables i practicables per totes les persones. Incloem els requeriments d'accessibilitat física, sensorial i cognitiva, i vetllem perquè siguin compatibles amb tecnologies de suport (com ara lectors de pantalla). A més, disposem de la Declaració de conformitat que informa els clients sobre el nivell de compliment d'aquestes tecnologies.
  • Contact Center: oferim un servei d'atenció telefònica que disposa de personal format i de les solucions necessàries per atendre les sol·licituds de les persones que tenen necessitats en matèria d'accessibilitat. Entre d'altres, disposem d'un servei de videotrucada amb intèrpret de llengua de signes i professionals especialitzats en atenció inclusiva que faciliten informació i la comprensió de les necessitats dels clients.
  • Xarxa d'oficines: estan dissenyades tenint en compte els criteris necessaris perquè els nostres clients puguin moure's, manipular els productes, comunicar-se i orientar-se de forma autònoma a les nostres oficines. Disposem de punts d'atenció adaptats, franges d'encaminament, bucles magnètics, suports isquiàtics, senyalització clara i un entorn comprensible. Així mateix, disposem de personal d’atenció format per facilitar l’experiència del client amb necessitats d’accessibilitat.
  • Caixers: treballem perquè el programari i el maquinari dels caixers automàtics siguin accessibles per a totes les persones, aplicant criteris d'accessibilitat visual, auditiva, física i cognitiva. Entre altres funcionalitats, oferim guiatge per veu, pantalles amb criteris d'accessibilitat i interfícies i missatges comprensibles per als clients. De la mateixa manera, treballem perquè els caixers siguin fàcilment utilitzables i estiguin ubicats a llocs accessibles fàcilment.
  • Llenguatge clar: estem adaptant les nostres comunicacions a un llenguatge comprensible per a totes les persones. Revisem els nostres contractes, les fitxes de producte i la informació prioritària aplicant els principis de llenguatge clar, com ara utilitzar estructures senzilles, vocabulari directe (nivell B2) i formats visuals que afavoreixen la lectura i la comprensió.

Declaració d'accessibilitat de Santander Espanya

Santander Espanya s'ha compromès a fer accessibles els seus llocs web, les seves aplicacions per a dispositius mòbils i els seus programaris, de conformitat amb l'Acta europea d'accessibilitat, la Directiva 2019/882/UE per a la seva aplicació a Europa i a Espanya d'acord amb la Llei 11/2023, de 8 de maig, de transposició de directives de la Unió Europea en matèria d'accessibilitat de determinats productes i serveis, migració de persones altament qualificades, tributària i digitalització d'actuacions notarials i registrals, i per la qual es modifica la Llei 12/2011, del 27 de maig, sobre responsabilitat civil per danys nuclears o produïts per materials radioactius.

Per a aquests llocs web, aplicacions per a dispositius mòbils i programaris, s'apliquen els requisits de la Norma UNE-EN 301549:2022 i WCAG 2.2 AA d'acord amb el que estableix la Llei 11/2023.

Per tal de realitzar les declaracions de conformitat específiques de cadascun dels actius digitals, Santander Espanya ha sol·licitat l'auditoria i l'emissió dels informes de conformitat amb l'accessibilitat a un tercer independent, Ilunion Accesibilidad. Aquestes declaracions reflecteixen el nivell de conformitat assolit, la normativa aplicada, la data d'emissió i l'enllaç a l'informe tècnic emès per aquesta entitat.

Santander Espanya ha fet públic el seu compromís i l'actualització de les declaracions d'accessibilitat segons la situació de compliment basada en la normativa vigent.

A continuació es mostren les declaracions d'accessibilitat dels diferents llocs web, aplicacions per a dispositius mòbils i el programari de l'ATM de Santander Espanya:

Declaració d'accessibilitat de la web pública de Banco Santander Espanya

ILUNION - WEB PÚBLICA - WCAG - WAI 2.2 - AA

Declaració d'accessibilitat respecte a la WCAG – WAI 2.2, realitzada per Ilunion Accesibilidad i acreditada el dia 25/03/2025.

Veure certificació de la web pública de Banco Santander Espanya

Declaració d'accessibilitat de l'aplicació Santander Espanya – Particulars – iOS

ILUNION - APP IOS - UNE EN 301 549 2022

Declaració d'accessibilitat respecte a l'UNE EN 301 549:2022, realitzada per Ilunion Accesibilidad i acreditada el dia 14/04/2025

Veure certificat de l'aplicació iOS de Banco Santander Espanya

ILUNION - APP IOS - USABILIDAD Y UX ACCESIBLE

Declaració d'usabilitat i UX accessible, realitzada per Ilunion Accesibilidad i acreditada el dia 30/05/2025.

Veure certificat d'usabilitat i UX accessible de l'aplicació iOS de Banco Santander Espanya

Declaració d'accessibilitat de l'aplicació Santander Espanya – Particulars – Android

ILUNION - APP ANDROID - UNE EN 301 549 2022

Declaració d'accessibilitat respecte a l'UNE EN 301 549:2022, realitzada per Ilunion Accesibilidad i acreditada el dia 28/05/2025.

Veure certificat de l'aplicació Android de Banco Santander Espanya

ILUNION - APP ANDROID - USABILIDAD Y UX ACCESIBLE

Declaració d'usabilitat i UX accessible, realitzada per Ilunion Accesibilidad i acreditada el dia 30/05/2025.

Veure certificat d'usabilitat i UX accessible de l'aplicació Android de Banco Santander Espanya

Accessibilitat als Caixers

ILUNION - SOFTWARE ATM - UNE EN 301 549 2022

Declaració d'accessibilitat respecte a l'UNE EN 301 549:2022, realitzada per Ilunion Accesibilidad i acreditada el dia 20/06/2025.

Veure certificat del programari ATM de Banco Santander Espanya

Declaració d'accessibilitat respecte a l'UNE EN 301 549:2022, realitzada per Ilunion Accesibilidad i acreditada el dia 14/04/2025.

Veure certificat d'usabilitat i UX accessible del programari ATM de Banco Santander Espanya

Declaració d'accessibilitat de la web de clients de Banco Santander Espanya