Preguntes freqüents sobre els nostres productes financers


  • Quins he passos he de seguir per obrir un compte si no soc client de Banco Santander?

  • Primer cal que t'identifiquis almenys amb la següent documentació:
    • DNI (ciutadans espanyols)
    • Passaport + NIE/Targeta d'identitat d'estranger (ciutadans comunitaris)
    • Targeta d'identitat d'estranger (ciutadans no comunitaris)
    • Certificació negativa de residència (ciutadans estrangers) o targeta de residència (ciutadans espanyols)
    • Altra documentació addicional que et puguem demanar associada a la prevenció de blanqueig de capitals.
  • Quin compte és el més adequat per a mi?

  • Convé triar un compte que s'ajusti tant a les teves capacitats financeres com a les teves necessitats. Per tal de promoure la inclusió financera a la Unió Europea, s'ha creat un Compte de Pagament Bàsic que ofereixen tots els bancs i que permet que els consumidors accedeixin als serveis bancaris bàsics.

  • Quins documents he de llegir abans de contractar el compte?

  • És molt important que llegeixis tant la informació precontractual on es detallen les principals característiques del compte (liquidacions, ingressos i disposicions de saldo, durada del contracte, retribució…) com el document informatiu de comissions, on s'informa sobre les comissions que s'apliquen per la utilització dels principals serveis associats al compte (transferències, retirades d'efectiu, manteniment del compte…).

    A més, naturalment, hauràs de llegir atentament les condicions particulars i generals aplicables al compte seleccionat, on podràs trobar informació sobre mesures de seguretat i prevenció del frau, reclamació d'operacions de pagament no autoritzades (comunicació i terminis), etc.

  • Quins costos té associats un compte?

  • El cost principal d'un compte és la comissió de manteniment i, si escau, la d'administració. No obstant això, pots consultar els costos dels principals serveis associats al compte al document informatiu de comissions que es lliura abans de la contractació.

  • He de tenir en compte algun altre aspecte addicional a la informació precontractual relacionat amb el compte?

  • Abans d'obrir el compte és important que t'hagin informat dels següents aspectes:
    • Serveis associats al compte: targeta de dèbit, contracte de banca a distància, correspondència en línia. Cal tenir en compte les característiques d'aquests serveis i també si els necessitem i quins costos poden tenir. Podràs obtenir-ne més informació tant a les condicions particulars com al document únic de condicions generals. Aquesta documentació la pots consultar en qualsevol moment a la teva bústia de contractes, si t'has donat d'alta en el servei de banca digital.
    • Devolució de rebuts: requisits i terminis. Podràs trobar aquesta informació al document únic de condicions generals que pots consultar en qualsevol moment a la teva bústia de contractes sempre que hagis contractat el servei de banca digital.
    • Característiques i costos dels descoberts tàcits, entenent-se com aquells descoberts que es produeixen quan el Banc et permet disposar d'un saldo superior al saldo del teu compte. Aquest descobert té un cost que pots consultar a la informació precontractual que et lliurem.
    • Servei de caixa: has de tenir en compte els horaris o limitacions d'import i costos que pot haver-hi. Pots trobar aquesta informació tant al web del Banc com a les mateixes oficines (horaris).
    • Comunicació i terminis davant de modificacions contractuals: el Banc pot modificar unilateralment les condicions del contracte original; en aquest cas, t'haurà d'informar amb l'antelació deguda.
    • Trasllat de comptes (circuit i terminis): tots els bancs oferim la possibilitat de fer el trasllat i la cancel·lació del teu compte d'acord amb la normativa vigent. Descobreix a continuació com canviar el teu compte de banc.
    • Cancel·lació del contracte/posició del client: com a client tens dret a sol·licitar la cancel·lació del contracte de compte en qualsevol moment i el Banc l'haurà de fer efectiva en les següents 24 hores hàbils posteriors.

Preguntes freqüents sobre comptes per a particulars

Et pot interessar

×
${loading}
×