Suplantació d'identitat, pensa abans de respondre - Banco SantanderConeix algunes formes en què et poden enganyar perquè comparteixis la teva informació i dades. Estigues alerta.
topbar españa

Seguretat en Línia

Pensa abans de fer clic o de respondre

No caiguis en el parany, reflexiona davant dels missatges que plantegin situacions d’urgència o ofertes difícils de rebutjar.

Com detectar un possible frau

1

No coneixes el remitent del missatge electrònic

Passa el ratolí per sobre de l’adreça de correu del remitent o simula que respons el missatge per veure’n el veritable remitent. A continuació, comprova si l’adreça està ben escrita, si el domini és de confiança i si es correspon amb el nom de qui t’envia el missatge.

2

Si et demanen que facis clic, que baixis alguna cosa o que responguis amb informació

Vés amb compte amb els missatges que et demanin que facis clic en un enllaç o que baixis arxius, ja que es podrien tractar d’intents de phishing.

3

Si hi ha molta urgència

Les trucades o els missatges fraudulents t’acostumen a demanar que actuïs amb rapidesa. Per exemple, sol·licitaran les teves dades per donar-te un premi com més aviat millor, tenir avantatges com a client o solucionar un problema de seguretat.

Carousel navigation

1

No coneixes el remitent del missatge electrònic

Passa el ratolí per sobre de l’adreça de correu del remitent o simula que respons el missatge per veure’n el veritable remitent. A continuació, comprova si l’adreça està ben escrita, si el domini és de confiança i si es correspon amb el nom de qui t’envia el missatge.

2

Si et demanen que facis clic, que baixis alguna cosa o que responguis amb informació

Vés amb compte amb els missatges que et demanin que facis clic en un enllaç o que baixis arxius, ja que es podrien tractar d’intents de phishing.

3

Si hi ha molta urgència

Les trucades o els missatges fraudulents t’acostumen a demanar que actuïs amb rapidesa. Per exemple, sol·licitaran les teves dades per donar-te un premi com més aviat millor, tenir avantatges com a client o solucionar un problema de seguretat.

Carousel navigation

Exemples per identificar casos de suplantació d’identitat

Phishing

Mira aquest exemple, obres un missatge electrònic que diu que és de la teva companyia elèctrica. Et demana que facis clic en un enllaç per accedir a la teva àrea personal, on has de confirmar les teves dades bancàries. El to és d’urgència perquè, pel que sembla, hi ha un problema de seguretat. Atura’t uns segons per pensar i no facis clic a l’enllaç, ja que es podria tractar d’un intent de phishing. En aquest cas, posa’t en contacte amb la teva companyia elèctrica a través dels seus canals oficials o informa’ls-en enviant-los el missatge electrònic.

Si vols més informació sobre el phishing i com detectar un possible missatge electrònic fraudulent, fes clic a l’enllaç següent.

Vishing

Tot d’una reps una trucada en què es fan passar pel teu banc. El tema sembla seriós i escoltes amb atenció mentre t’expliquen que per motius de seguretat necessiten comprovar ràpidament algunes dades de la teva fitxa de client. Es podria tractar d’un cas de vishing, la modalitat de pesca mitjançant trucades de veu. Si et passa, atura’t uns segons per pensar i, si no ho tens clar, no responguis. Sempre et pots posar en contacte amb el teu banc a través dels seus canals oficials, pàgina web i aplicació o anar a una sucursal, on et solucionaran qualsevol dubte.

Recorda que al Santander no et demanarem mai que ens facilitis completament claus d’accés a la Banca en línia.

Smishing

Reps un SMS que t’informa que s’ha fet una compra amb la targeta en una botiga, però no has estat tu, així que t’alarmes. En el text et diuen que facis clic en un enllaç per solucionar-ho. Pensa-t’ho dues vegades: es podria tractar d’un intent de smishing, la modalitat de pesca a través de SMS. Per quedar-te tranquil, pots comprovar els moviments del teu compte bancari o trucar directament la teva entitat.

Coneix els nostres altres consells per estar segur en línia

Protegeix la teva informació i el teu equip

T’expliquem els passos que has de seguir per ajudar-te a millorar la protecció de tots els teus dispositius.

Sigues discret en línia i en públic

Fes atenció a la informació que comparteixes a les xarxes socials i per telèfon. No et fiïs de qui no pots identificar.

Mantén les teves contrasenyes segures

Informa’t sobre com pots abandonar el costum de tenir la mateixa contrasenya, o semblants, en tots els teus comptes en línia.

Si sospites, reporta-ho

Els atacs cibernètics poden aparèixer de moltes maneres, no baixis la guàrdia i informa de qualsevol sospita.

Carousel navigation

Protegeix la teva informació i el teu equip

T’expliquem els passos que has de seguir per ajudar-te a millorar la protecció de tots els teus dispositius.

Sigues discret en línia i en públic

Fes atenció a la informació que comparteixes a les xarxes socials i per telèfon. No et fiïs de qui no pots identificar.

Mantén les teves contrasenyes segures

Informa’t sobre com pots abandonar el costum de tenir la mateixa contrasenya, o semblants, en tots els teus comptes en línia.

Si sospites, reporta-ho

Els atacs cibernètics poden aparèixer de moltes maneres, no baixis la guàrdia i informa de qualsevol sospita.

Carousel navigation