Exemples per identificar casos de suplantació d’identitat

PHISHING

Mira aquest exemple, obres un missatge electrònic que diu que és de la teva companyia elèctrica. Et demana que facis clic en un enllaç per accedir a la teva àrea personal, on has de confirmar les teves dades bancàries. El to és d’urgència perquè, pel que sembla, hi ha un problema de seguretat. Atura’t uns segons per pensar i no facis clic a l’enllaç, ja que es podria tractar d’un intent de phishing. En aquest cas, posa’t en contacte amb la teva companyia elèctrica a través dels seus canals oficials o informa’ls-en enviant-los el missatge electrònic.

Si vols més informació sobre el phishing i com detectar un possible missatge electrònic fraudulent, fes clic a l’enllaç següent.


PESCA PER VEU (VISHING)

Tot d’una reps una trucada en què es fan passar pel teu banc. El tema sembla seriós i escoltes amb atenció mentre t’expliquen que per motius de seguretat necessiten comprovar ràpidament algunes dades de la teva fitxa de client. Es podria tractar d’un cas de vishing, la modalitat de pesca mitjançant trucades de veu. Si et passa, atura’t uns segons per pensar i, si no ho tens clar, no responguis. Sempre et pots posar en contacte amb el teu banc a través dels seus canals oficials, pàgina web i aplicació o anar a una sucursal, on et solucionaran qualsevol dubte.

Recorda que al Santander no et demanarem mai que ens facilitis completament claus d’accés a la Banca en línia.


Pesca per SMS (smishing)

Reps un SMS que t’informa que s’ha fet una compra amb la targeta en una botiga, però no has estat tu, així que t’alarmes. En el text et diuen que facis clic en un enllaç per solucionar-ho. Pensa-t’ho dues vegades: es podria tractar d’un intent de smishing, la modalitat de pesca a través de SMS. Per quedar-te tranquil, pots comprovar els moviments del teu compte bancari o trucar directament la teva entitat.


${loading}
×