Què has de fer si reps una comunicació sospitosa en nom de Banco Santander

Els ciberdelinqüents utilitzen diverses tècniques per aconseguir la nostra informació personal i les nostres dades d'accés, com el DNI, contrasenyes, claus de confirmació i codis OTP que s'envien per SMS.

Per fer-ho, poden portar a terme atacs de phishing (a través del correu electrònic), smishing (per SMS) o vishing (a través d'una trucada telefònica), entre altres tipus de frau també estesos per internet, com els enganys a través de les xarxes socials.

També és possible que, si no tens hàbits segurs a l'hora de navegar per internet, hagis descarregat algun programa o aplicació maliciosa destinada a robar informació bancària, com un troià.

Si has sigut víctima d'algun d'aquests ciberatacs i has donat informació o detectes algun moviment sospitós als teus comptes, truca immediatament a la Superlínea perquè puguem minimitzar-ne les conseqüències.

phone  Superlínea 915 123 123

D'altra banda, si reps alguna trucada, SMS o correu electrònic sospitós en nom del Santander i tens dubtes, posa't en contacte amb nosaltres i t'ajudarem a saber si es tracta d'un frau:

email  Si reps un correu electrònic inesperat en nom del Santander en què se't demanin dades o se t'inciti a descarregar un arxiu, reenvia'l a phishing@gruposantander.es i no portis a terme l'acció sol·licitada. Podria tractar-se de phishing.

mobile  Si reps un SMS inesperat en nom del Santander en què se't demana que accedeixis a un enllaç, reenvia'l al telèfon 638 444 542 i no aportis cap dada ni descarreguis arxius.

phone  Si reps una trucada inesperada en nom del Santander en què se't sol·liciten dades personals o confidencials, com contrasenyes, claus o codis, no aportis la informació, penja i posa't en contacte amb nosaltres per un via oficial. Truca a la Superlínea: 915 123 123.

Ara ho pots notificar i gestionar des de la banca en línia!

Si no reconeixes moviments amb les teves targetes tens a la teva disposició un nou sistema de notificació de frau, amb el qual podràs obrir una incidència i fer-ne el seguiment, fins i tot dels casos de disputa (moviment reconegut, com ara un duplicat o compra no rebuda).

Com ho puc fer? És així de senzill!

  • Des del menú Targetes, selecciona la targeta on es trobin els moviments que vols notificar.
  • En seleccionar la targeta, es mostraran tots els moviments i, per tant, hauràs de triar el que no reconeixes i que vols notificar com a frau.
  • Podràs reclamar en un mateix expedient fins a cinc moviments dels últims 120 dies. Si vols notificar moviments de més de quatre mesos, posa't en contacte amb nosaltres.
  • Per la teva seguretat, la targeta es bloquejarà obligatòriament i se'n generarà una de nova.
  • En finalitzar el procés, obtindràs un número d'expedient amb el qual podràs consultar a través de la banca en línia i l'aplicació l'estat en què es troba. A més, podràs descarregar un PDF amb el resum del que has denunciat.

Prenent aquestes precaucions, no només evitaràs que et robin les dades, claus o diners, sinó que també ens ajudaràs a frenar el ciberatac i a informar-ne als nostres clients.

Recorda, per informar de ciberatacs relacionats amb el Santander:

email  Reenvia el correu electrònic: phishing@gruposantander.es

phone  Informa de trucades o moviments sospitosos: Superlínea 915 123 123

mobile-message  Reenvia el SMS: 638 444 542

IBM Trusteer

Accedeix a la Banca en línia del Santander des del teu ordinador amb més seguretat.

EN VULL SABER MÉS Icon / Plus Created with Sketch.

Què has de fer si reps una comunicació sospitosa en nom d’una altra entitat

En cas que rebis un intent de suplantació d’identitat d’una altra companyia, això és el que pots fer:

Dirigeix-te a l’Oficina de Seguretat de l’Internauta

Pots trucar gratuïtament al 017 o posar-t’hi en contacte través de la seva pàgina web: https://www.osi.es/

${loading}
×