Z7_3OKIGJ82O8K440QPV9TKPPLA10

Què és datàfon o un TPV (terminal de punt de venda)?

És un petit terminal que s’instal·la als establiments comercials i que té com a finalitat tramitar el cobrament dels clients que volen pagar les compres mitjançant targeta de crèdit o dèbit.

Com funciona?

El datàfon s’encarrega de posar en connexió el comerç amb el centre autoritzador de l’entitat financera amb la qual treballa el client pagador. Aquest procés té com a finalitat confirmar que la targeta del client és operativa, que disposa de límit suficient per pagar la compra i que no té cap tipus d’alerta associada que faci suposar un possible frau. Per norma general, la seva durada no excedeix de 5 segons.

El datàfon té associat un compte corrent del comerç en el qual s’abona periòdicament l’import de les vendes tramitades mitjançant un senzill procés que es denomina totalització, i que normalment acostuma a ser diari.

De quins tipus n’hi ha?

El criteri principal per classificar les diferents tipologies de datàfons és el sistema de comunicació que fan servir per a la transmissió de les dades. Hi ha TPV que funcionen amb la xarxa telefònica tradicional fixa, i d’altres, caracteritzats per la seva mobilitat, tant dins de l’establiment a través d’una xarxa Wi-Fi com fins i tot fora del local, a través d’una comunicació GPRS, com la que utilitzen els telèfons mòbils.

Aquí pots veure els tipus de datàfons o TPV de què disposa Banco Santander:

TPV Virtual: pensat per als comerços electrònics i els negocis en línia com a solució de pagament robusta i flexible per cobrar a les botigues en línia o app.
TPV Fix: terminal pensat per a botigues i comerços físics. Resistent i ràpid.
TPV Mòbil: ideal per cobrar dins i fora d’un local gràcies a la seva targeta SIM.
TPV Wi-Fi: permet cobrar als clients a qualsevol punt on arribi la xarxa Wi-Fi.
TPV PC: para empresas con varios puntos de cobro o distintos establecimientos que quieren centralizar su negocio.

Z7_3OKIGJ82O8K440QPV9TKPPLA11

Et pot interessar

×
${loading}
×