Comencem?
Pots gestionar els teus consentiments accedint a la teva àrea personal.
Banco Santander, SA (d'ara endavant, el "Banc" o "Banco Santander").
Adreça postal: C/ Juan Ignacio Luca de Tena, 11-13, 28027 Madrid.
Contacte del delegat de Protecció de Dades/Oficina de Privacitat: privacidad@gruposantander.es
Aquest document és aplicable a totes aquelles persones que mostrin interès o sol·licitin al Banc la contractació d'un producte o servei (preclient), així com les que mantinguin una relació jurídica amb el Banc, independentment del tipus d'intervenció, ja sigui titular d'un contracte (client), avaladors/garants, autoritzats o representants, entre d'altres.
La base legal sobre la qual es desenvolupen els tractaments dels tipus d'intervinents principals és la següent:
INTERVINIENTS | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Preclient | Client | Avalador i Garant |
Autoritzats i altres intervinents |
Representant | ||
BASE DE
|
Execució d'un contracte o mesures precontractuals |
Sí | Sí | Sí | Sí | Sí |
Consentimient | Segons autorització | Segons autorització | Segons autorització | Segons autorització |
No | |
Interessos legítims | Sí, menys realizació la perfil comercial |
Sí |
Sí, menys la realizació del perfil comercial |
Sí, menys la realizació del perfil comercial |
SÍ, |
|
Obligació Legal |
Sí | Sí |
Sí |
SÍ, menys valoració del risc |
SÍ, menys valoració del risc |
Amb independència de la naturalesa de la seva relació amb el Banc, el Banc no recopilarà ni tractarà categories especials de dades sobre vostè (per exemple, dades relatives a la seva salut, origen ètnic, creences religioses o opinions polítiques), llevat que sigui estrictament necessari per poder gestionar el servei contractat o sol·licitat, per exemple, perquè vostè hagi domiciliat el pagament de la quota sindical en un compte del nostre Banc o tingui condicions contractuals específiques derivades de la seva situació de vulnerabilitat.
Per acabar, el Banc no recopilarà ni tractarà dades de menors llevat que mantinguin contractes amb l'entitat, ja sigui directament o amb la representació dels seus pares o tutors. El tractament de dades dels menors es limitarà exclusivament al manteniment i seguiment del producte o servei contractat.
El Banc obté les seves dades de les fonts següents:
A continuació, tot seguit es detallen les diferents finalitats del tractament per part de Banco Santander, diferenciant entre (i) preclients i clients, (ii) avaladors/garants i (iii) autoritzats o representants:
I. Si és client o ha sol·licitat ser-ho:
Quan vostè s'interessi per algun dels productes o serveis oferts pel Banc i sol·liciti informació sobre aquests productes o serveis o sobre la iniciació d'un procés de contractació, tractarem les seves dades personals amb la finalitat d'ajudar-lo i atendre les seves consultes o preguntes, donar curs a la seva sol·licitud i dur a terme els tràmits previs necessaris per procedir a aquesta contractació (per exemple, proporcionar-li informació i assessorament sobre el producte o servei pel qual s'hagi interessat o avaluar la viabilitat de la seva sol·licitud de contractació).
Addicionalment, comunicarem les seves dades a altres empreses del Grup Santander i terceres empreses participades i empreses col·laboradores del Grup Santander (per exemple, entitats asseguradores, gestores d'actius financers o entitats de capital risc), en cas que vostè, en qualitat de client del Banc, porti a terme processos de simulació de la contractació d'algun dels productes o serveis d'aquestes entitats que són comercialitzats pel Banc o la seva contractació efectiva, o en els casos en què vostè sigui client comú del Banc i de les entitats esmentades, quan la finalitat de la comunicació de dades sigui el manteniment i desenvolupament del contracte que vostè manté amb aquestes entitats. En aquests casos, la comunicació afectarà únicament un nombre limitat de dades que té el Banc sobre la seva persona, concretament, les estrictament necessàries per a la formalització del contracte o per a la seva execució i desenvolupament i el compliment per part d'aquestes empreses de les seves obligacions legals: NIF, sexe, edat, domicili i domiciliació bancària; i, en alguns supòsits, a més, el seu perfil de risc, l'adreça electrònica i el telèfon. D'aquesta manera es pretén, simplificar i agilitzar la contractació a través del Banc dels productes que comercialitza o distribueix d'altres empreses del Grup o de terceres empreses participades, tenint en compte la seva condició de client del Banc; el compliment per part d'aquestes empreses de les obligacions legals a les quals estan subjectes i que aquestes empreses de què també sigui client disposin de les seves dades de contacte per remetre-li informació rellevant per al desenvolupament de la seva relació contractual.
Així mateix, en aquells supòsits en què un client sol·liciti finançament a través dels fons de l'Institut de Crèdit Oficial, el Banc Europeu d'Inversions, el Fons Europeu d'Inversions o d'administracions públiques, tractarem les seves dades personals amb la finalitat de gestionar aquesta sol·licitud i avaluar si aquest finançament es tramita a través de fons del Banc o de les entitats esmentades. Un cop formalitzat, si escau, el finançament, les seves dades personals es comunicaran a l'Institut de Crèdit Oficial, al Banc Europeu d'Inversions, al Fons Europeu d'Inversions o a l'administració pública en qüestió, segons correspongui, per tal de conèixer quina part del préstec està disposant el Banc.
La base de legitimació d'aquests tractaments és la seva sol·licitud d'adopció de mesures precontractuals dirigides a la contractació d'algun dels productes o serveis oferts pel Banc o les empreses del seu Grup.
Addicionalment, quan es procedeixi a la contractació d'algun dels productes o serveis del Banc (actiu, passiu, financers, d'inversió, plans de pensions, serveis de lísing i rènting, etc.), tractarem les seves dades personals amb les finalitats següents:
La base de legitimació per a aquests tractaments és l'execució del contracte subscrit entre vostè i el Banc.
Addicionalment, el Banc podrà compartir informació associada a l'actualització de les seves dades personals amb les empreses del Grup Santander i terceres entitats col·laboradores o participades pel Grup, els productes de les quals aquest grup comercialitza o li mostra a la seva àrea de client del Banc (web i aplicació) o respecte als quals pugui sol·licitar informació al seu gestor. És a dir, si vostè actualitza una dada personal a través del Banc, el Banc podrà facilitar a les altres parts les dades actualitzades. Podrà accedir al llistat complet de les societats i entitats terceres col·laboradores o participades pel Grup Santander a les quals comunicarem les seves dades sol·licitant-ho a la seva oficina o a través de l'enllaç següent: http://bsan.es/sociedades_banco_santander.
La base de legitimació d'aquest tractament és l'interès legítim de tenir tota la informació actualitzada en totes les entitats del Grup Santander, a més de les entitats col·laboradores o participades pel Grup, els productes de les quals aquest grup comercialitza, sense que sigui necessari que els Interessats hagin de sol·licitar aquesta actualització a cadascuna d'elles.
El Banc també podrà utilitzar les seves dades de contacte com a client per mantenir actualitzada la seva informació en condició d'accionista.
La base de legitimació d'aquest tractament és l'interès legítim del Banc en complir les seves obligacions legals i facilitar a l'accionista l'exercici dels seus drets com a tal.
A més, en relació amb les activitats de recuperació de deute, és possible que el Banc, tant directament com a través d'empreses amb què contracti aquest servei, obtingui dades addicionals a les facilitades pel deutor en el moment de la contractació, per tal de facilitar la seva localització o millorar el coneixement de les seves possibilitats de pagament del deute, incloent-hi igualment actuacions per esbrinar la solvència dels deutors, mitjançant l'accés a informació referent als seus béns i propietats, tot això amb l'objectiu d'aconseguir la recuperació i el pagament del deute.
Aquest tractament tindria la base de legitimació en l'interès legítim del Banc per aconseguir que es produeixi el compliment de les obligacions de pagament contretes prèviament pels seus clients amb aquesta entitat.
Tractarem les seves dades personals per complir les obligacions legals que siguin aplicables al Banc, com ara:
Per al compliment d'aquestes obligacions, el Banc tractarà les dades que siguin necessàries per al compliment de les obligacions de diligència deguda que s'estableixen a la normativa aplicable. En cas que vostè sol·liciti la seva alta com a client mitjançant el sistema d'identificació per vídeo (alta a distància), el Banc tractarà les seves dades amb la finalitat de verificar la seva identitat i autenticar-lo. Igualment, per a aquestes finalitats el Banc comunicarà les seves dades personals a altres empreses del Grup Santander i terceres entitats participades o col·laboradores d'aquest Grup que hagin delegat el Banc el compliment de les obligacions en matèria de prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme, en els termes previstos en aquesta normativa.
De vegades, per al compliment de les obligacions mencionades als dos punts anteriors, el Banc fa servir un sistema automatitzat d'avaluació del risc que utilitza una lògica de puntuació que té en compte la seva informació. Aquest sistema es basa en l'aplicació a cada interessat d'algoritmes dissenyats prèviament, que assignen automàticament una puntuació o score conforme a tres nivells de risc diferents, definits a la política de classificació de riscos de clients del Banc. Aquesta classificació ens permet complir les exigències reguladores en matèria de seguiment del risc, control de solvència, càlcul de capital regulador, normativa comptable (provisions) i normativa de crèdit responsable.
Per exemple, el Banc podrà utilitzar mitjans íntegrament automatitzats per verificar i avaluar la seva solvència i risc creditici, tant per valorar el risc d'impagament de les operacions que mantingui com en el cas d'operacions de finançament noves que ens sol·liciti.
De la mateixa manera, i també a tall d'exemple, el Banc podrà prendre decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les seves dades quan vostè empleni qüestionaris la finalitat dels quals és valorar els seus coneixements, experiència, situació financera i objectius d'inversió.
El Banc sotmet aquest sistema a revisions periòdiques per evitar que es produeixi un possible desajust, error o imprecisió en aquesta avaluació. Sens perjudici d'això, si no està d'acord amb el resultat de l'avaluació, podrà impugnar la decisió aportant la informació que consideri i sol·licitant la intervenció personal d'un dels nostres analistes de riscos.
La base de legitimació d'aquests tractaments és el compliment de les obligacions legals aplicables al Banc.
Quan vostè ens sol·liciti un crèdit hipotecari, el Banc podrà consultar la informació referent a vostè que figuri a la CIRBE i els sistemes d'informació creditícia als quals es trobi adherit el Banc (per exemple, Experian, Asnef i RAI), per tal d'avaluar la seva solvència i el seu risc creditici i valorar la viabilitat de la seva sol·licitud de contractació.
Així mateix, consultarem el contingut d'aquests sistemes d'informació creditícia en cas que arribin a formalitzar-se els contractes als quals s'acaba de fer referència mentre no es produeixi la seva finalització.
Quan mantingui amb el Banc riscos de crèdit, sigui directament (titular) o indirectament (avalador d'un producte de risc) comunicarem les seves dades, incloses les dades relatives a les característiques dels riscos a la CIRBE.
La base de legitimació de la consulta i la comunicació a la CIRBE i la consulta dels sistemes d'informació creditícia és el compliment de les obligacions legals establertes per la normativa reguladora del sistema financer i del crèdit immobiliari per al compliment dels principis de crèdit responsable i minimització del risc creditici.
Així mateix, consultarem els sistemes d'informació creditícia esmentats quan mantingui amb nosaltres o ens sol·liciti la formalització d'un contracte que suposi el finançament, el pagament ajornat o la facturació periòdica (per exemple, préstecs o crèdits) o un contracte que sigui suport de crèdit en descobert (per exemple, un compte) amb una finalitat idèntica.
Addicionalment, en cas de produir-se impagaments per part seva, es podran comunicar als sistemes d'informació creditícia als quals es trobi adherit, com ara Experian, Asnef i RAI, complint els procediments i les garanties que en cada moment estableixi i li reconegui la legislació vigent.
La base de legitimació d'aquests tractaments és l'interès legítim del Banc a portar un control adequat i prevenir situacions d'impagament, col·laborant en la salvaguarda del sistema financer i de l'economia en general, per això permet l'accés a la informació de solvència a terceres entitats que requereixin analitzar la solvència dels sol·licitants d'operacions de risc, tal com s'estableix expressament a la normativa reguladora de la protecció de dades personals.
Tractarem o comunicarem les seves dades a tercers, siguin o no empreses del Grup Santander (per exemple, Confirma, Iberpay i operadores de telecomunicacions), per detectar i analitzar possibles activitats fraudulentes, identificar-ne o conèixer-ne els participants i, si escau, dur a terme les accions que es considerin necessàries.
Per al compliment d'aquesta finalitat, en els casos en què vostè sigui client comú del Banc i d'altres empreses del Grup Santander i terceres entitats participades o col·laboradores d'aquest Grup, el Banc comunicarà les seves dades personals a aquestes empreses i entitats per tal de garantir el compliment de les polítiques de gestió de Grup relatives a la prevenció i la investigació del frau.
Així mateix, en cas que vostè activi el servei de reconeixement de veu per a l'autenticació al canal telefònic, el Banc tractarà les seves dades amb la finalitat d'autenticar-lo i prevenir el frau.
També amb la finalitat de prevenir aquest tipus de pràctiques, tractarem les seves dades amb la finalitat d'enviar-li comunicacions relacionades amb operatives de frau, anticipant-nos a possibles situacions que li poguessin causar un perjudici com a conseqüència, per exemple, de l'actuació fraudulenta de tercers.
La base de legitimació d'aquests tractaments és l'interès legítim del Banc o de les entitats adherides, en els casos que incloem o consultem les seves dades en fitxers comuns de prevenció del frau, en prevenir, investigar o descobrir el frau. Pot obtenir més informació sobre les entitats a les quals comunicarem les seves dades per a aquesta finalitat i sobre com exercir els seus drets a l'apartat “A qui comuniquem les seves dades?”.
Tractarem les seves dades per elaborar un perfil comercial seu que ens permeti:
A aquests efectes, només farem servir fonts internes, és a dir, tractarem només la informació que vostè ens faciliti i la que es derivi de la seva relació contractual i comercial amb el Banc: les dades transaccionals dels productes o serveis que vostè tingui contractats amb el Banc, la informació sobre els seus interessos que comparteixi amb nosaltres, sigui a través de les trucades telefòniques que mantingui amb els nostres gestors o a través del seu comportament en línia (tal com es detalla a l'apartat 13), simulacions, regles d'estalvi que configuri, sol·licituds d'informació o la contractació dels nostres productes i serveis, a més de dades sobre la seva capacitat d'estalvi i endeutament, per analitzar els seus patrons i hàbits de comportament, dades relatives als dispositius des dels quals accedeix a la seva àrea de client del Banc i les dades de geolocalització quan en consenti la recollida. Concretament, consultarem la informació de què disposem per la gestió dels serveis que li prestem o dels productes que hagi contractat o que mantingui contractats durant l'últim any, inclosa la resultant dels models de risc descrits a l'apartat 2, així com si és accionista del Banc.
La base de legitimació d'aquests tractaments que tenen com a objectiu identificar les seves necessitats sobre els productes, serveis, recomanacions, consells i informació que millor s'adaptin a les seves característiques personals i els seus hàbits és l'interès legítim del Banc a conèixer millor el seu negoci per millorar les seves accions comercials i la qualitat del servei que li prestem, i també per millorar les condicions en productes o serveis que hagi contractat o que pugui contractar en el futur, ajustant-los a les seves necessitats.
En cas que vostè ho consenteixi, enriquirem el seu perfil comercial elaborat pel Banc, a vegades amb informació addicional procedent de fonts externes (incloent-hi tercers a qui hagi consentit comunicar-nos les seves dades, el servei d'agregació o iniciació de pagaments (servei d'agregació) serveis d'agregació de pagaments; i les fonts restants mencionades a l'apartat "Com obtenim les seves dades?"), de manera que puguem presentar-li una oferta dels nostres productes i serveis més personalitzada sobre la base d'aquest perfil.
Aquest tractament de la informació existent al Banc, derivada de la seva relació contractual amb el mateix i, si escau, l'addicional obtinguda de fonts externes, permet elaborar anàlisis més detallades de les seves preferències, comportaments i necessitats que les descrites segons l'interès legítim del Banc, i seran utilitzades per determinar, de manera més precisa, quins productes i serveis s'ajusten millor a vostè.
La informació addicional que tractarem i, si escau, obtindrem de fonts externes es referirà a característiques personals, circumstàncies socials, dades acadèmiques i professionals, detalls d'ocupació, informació comercial, dades de localització, dades econòmiques, financeres i d'assegurances i transaccions de béns i serveis, incloses dades transaccionals del servei d'agregació.
La base de legitimació per a aquest tractament és el consentiment donat mitjançant la marcació de la casella habilitada a l'efecte al formulari que hi ha a la seva disposició.
Tractarem les seves dades per fer trucades telefòniques de fidelització, remetre-li invitacions a esdeveniments i incloure'l en accions de fidelització, promocions, ofertes i concursos o sortejos que el Banc promogui entre els seus clients, productes que vostè té contractats. Per exemple, el Banc el podrà incloure en un sorteig en el qual pot resultar guanyador pel simple fet d'haver utilitzat com a mitjà de pagament de les seves compres una targeta emesa pel Banc o per fer ús d'altres serveis oferts pel Banc durant el període que duri la promoció.
Per a això, utilitzarem les seves dades personals de caràcter identificatiu i els derivats de l'Elaboració de perfils descrita a l'apartat 5 anterior, d'acord amb les seves preferències.
La base de legitimació d'aquest tractament és l'interès legítim del Banc a fidelitzar els seus clients i augmentar el seu grau de satisfacció i vinculació.
Si escau, tractarem les seves dades personals per a la defensa dels drets i interessos del Banc en qualsevol tipus de procediment administratiu, prejudicial o judicial derivat de la relació establerta amb vostè o vinculat amb aquesta relació.
Aquest tractament trobaria la seva base de legitimació en l'interès legítim del Banc a garantir i fer efectiu el seu dret a la tutela judicial efectiva.
Des del Banc, tractem les dades personals dels nostres clients amb la finalitat de dur a terme procediments de revisió, auditoria i millora de la qualitat dels serveis prestats, la qual cosa inclou (i) la realització d'enquestes de satisfacció i l'anàlisi dels seus resultats i (ii) la gravació de la seva veu o imatge i la conservació de la conversa telefònica o vídeo, únicament en aquells casos en què li ho indiquem de manera expressa, i (iii) la conducció d'investigacions de mercat a través d'enquestes presencials per tal de conèixer la percepció i valoració dels clients sobre productes existents o nous.
La base de legitimació d'aquests tractaments és l'interès legítim del Banc a dur a terme un procés de millora constant de l'atenció prestada a clients, clients potencials, usuaris i qualsevol altra persona interessada que es posi en contacte amb el Banc, i garantir en tot cas un elevat nivell de qualitat de l'atenció al client, tant per part del Banc com dels proveïdors que li presten el servei d'atenció al client.
Al Banc tractem les dades personals dels nostres clients per elaborar informes de naturalesa diferent:
La base de legitimació d'aquests tractaments és l'interès legítim del Banc a incrementar el coneixement de què disposa sobre els clients, poder oferir-los un servei millor i assessorament respecte als productes que tenen contractat i obtenir informació sobre l'estat del negoci que contribueixi a una millor presa de decisions corporatives, estratègiques i comercials, i a mantenir una gestió interna adequada del Banc i del grup empresarial al qual pertany.
Al Banc tractem les dades personals dels nostres clients amb la finalitat d'elaborar estadístiques i generar models analítics, i en particular:
Per tal de minimitzar el tractament de dades personals, el Banc utilitza tècniques de xifratge, agregació, dissociació, anonimització o pseudonimització de les dades, sempre que no perjudiquin la fiabilitat dels resultats.
La base de legitimació aplicable a aquest tractament és l'interès legítim del Banc a aconseguir un coneixement del seu negoci i ajustar les ofertes de productes i serveis a les necessitats dels seus clients, millorant l'oferta comercial del Banc mitjançant l'elaboració i el desenvolupament de models i algoritmes analítics predictius i estimatius, tot això amb l'objectiu d'optimitzar els serveis prestats.
Al Banc tractarem les seves dades personals per informar-lo dels productes que té a la seva disposició al Banc, així com la realització, per mitjans postals, electrònics i telefònics de comunicacions comercials, tant de forma general com segmentada o personalitzada al seu perfil comercial (tal com es detalla a l'apartat 5 anterior) sobre productes o serveis propis i comercialitzats pel Banc, inclòs l'enviament de felicitacions en dates assenyalades.
La base de legitimació per a aquest tractament per mitjans electrònics i respecte als productes propis del Banc es troba a l'article 21.2 de la Llei 34/2002, de l'11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic, que habilita la realització d'aquestes comunicacions quan existeixi una relació contractual prèvia, sempre que el remitent hagués obtingut de manera lícita les dades de contacte del destinatari i els emprés per a l'enviament de comunicacions comercials referents a productes o serveis de la seva pròpia empresa que siguin similars als que inicialment van ser objecte de contractació amb el client.
La base de legitimació per a aquest tractament per altres mitjans és l'interès legítim del Banc de mantenir-lo informat dels seus productes i serveis i dels que estigués comercialitzant.
Als efectes d'aquesta política de privacitat, s'entén per "productes comercialitzats" aquells de naturalesa financera, com ara fons d'inversió, plans de pensions, productes de facturatge i confirmació, comptes de dipòsits, hipoteques i TPV, que distribueix el Banc.
Així mateix, si ho consent, tractarem les seves dades personals per al desenvolupament d'accions comercials, tant generals o segmentades com personalitzades, d'acord amb el seu perfil comercial (tal com es detalla a l'apartat 5 anterior), com ara (i) remetre-li per mitjans electrònics (entre d'altres, correu electrònic, SMS) informació comercial sobre productes o serveis comercialitzats pel Banc, (ii) oferir-li productes i serveis de tercers, incloent-hi empreses del Grup Santander, participades pel Grup Santander o comercialitzades per les empreses que no estiguin distribuïts pel Banc, i informar-lo d'avantatges en productes o serveis de tercers dels quals pugui beneficiar-se per ser client del Banc i que no formin part de l'oferta contractual. Aquestes accions comercials les podrà rebre per qualsevol mitjà, inclosa la via electrònica (correu electrònic, fax, SMS, xarxes socials, aplicacions mòbils, etc.). Aquest consentiment es mantindrà vigent fins i tot quan hagi acabat la seva relació amb el Banc, durant un període de 12 mesos, tret que vostè el revoqui.
Per al desenvolupament d'accions comercials descrites en el paràgraf anterior, utilitzarem les seves dades personals de caràcter identificatiu i els derivats de l'Elaboració de perfils descrita a l'apartat 5 anterior, d'acord amb les seves preferències.
Les empreses col·laboradores i/o participades sobre els productes de les quals podran versar les accions comercials pertanyen als sectors següents: financer i assegurances, gran consum, formació, educació i cultura, ocupació, llar, salut i bellesa, hotels i viatges, informàtica, telecomunicacions i tecnologia, automoció, serveis d'assessorament, immobiliari i construcció, oci i temps lliure, venda d'entrades per a esdeveniments o similars, seguretat, tèxtil i moda, restauració, alimentació-pesca i ramaderia, agroalimentari, esport, energètic, reparació i manteniment, transport, logística, administració, assessoria i consultoria, maquinària i material d'oficina, comerç, indústria, sanitat i serveis socials.
La base de legitimació per a aquests tractaments és el consentiment donat mitjançant la marcació de les caselles habilitades a l'efecte al formulari que hi ha a la seva disposició.
En cas que vostè doni el seu consentiment a l'efecte, comunicarem les seves dades personals a empreses del Grup Santander, així com a empreses participades pel Grup Santander (per exemple, entitats asseguradores i gestores d'actius financers) i a empreses col·laboradores dels sectors detallats al punt anterior, per al desenvolupament d'accions comercials per part d'aquestes, tant generals com personalitzades, sobre els seus productes i serveis o els del Banc.
Perquè les empreses esmentades puguin oferir-li productes i serveis personalitzats, a més de les seves dades identificatives i de contacte, els comunicarem les dades relatives al seu perfil comercial descrit en l'apartat 5 anterior. Aquestes accions comercials les podrà rebre per qualsevol mitjà, inclosa la via electrònica (correu electrònic, SMS, xarxes socials, aplicacions mòbils, etc.). Consulti l'apartat "A qui comunicarem les seves dades?" per a més informació.
La base de legitimació per a aquest tractament és el consentiment donat mitjançant la marcació de la casella habilitada a l'efecte al formulari que hi ha a la seva disposició.
El Banc fa ús de galetes i tecnologies similars, pròpies i de tercers, al seu web i a la seva aplicació amb les finalitats següents:
Per al compliment d'aquestes finalitats, el Banc fa ús tant de dades agregades com individualitzades.
Per obtenir més informació sobre les galetes utilitzades pel Banc i el tipus d'informació que se'n recull, pot consultar la Política de galetes.
La base de legitimació d'aquest tractament és el consentiment atorgat per l'usuari en permetre l'ús de galetes al web o l'aplicació del Banc.
II. Si és avalador/garant:
Quan vostè es presenti com a avalador/garant d'un client o client potencial del Banc, tractarem les seves dades personals conforme al que es descriu als apartats 1, 2, 3, 4, 5 (amb consentiment), 7, 8, 9, 10, 11, 12 i 13 de l'apartat "I. Si és client o ha sol·licitat ser-ho".
III. Si és representant, autoritat o intervinent en un contracte:
Si vostè és autoritzat, intervinent en un contracte d'un client del Banc (com a fiador, apoderat, usufructuari, tutor, etc.) o actua com a representant d'una persona física o jurídica, tractarem la seva informació de contacte per mantenir, gestionar i executar la relació contractual establerta amb aquesta persona.
La base de legitimació del tractament exposat és, en relació amb aquelles persones que actuïn en qualitat de representant de persones físiques, l'execució del contracte; i, en el cas dels representants de persones jurídiques, l'interès legítim del Banc en el manteniment, la gestió i l'execució de la relació contractual establerta amb aquestes entitats.
Tractarem les seves dades personals amb la finalitat de verificar els seus poders i facultats de representació per mitjà de validacions.
La base de legitimació d'aquest tractament és, respecte d'aquelles persones que actuïn en qualitat d'autoritzats, l'execució del contracte; i, en el cas dels representants de persones jurídiques, l'interès legítim del Banc en el manteniment, la gestió i l'execució de la relació contractual establerta amb aquestes entitats.
Addicionalment, tractarem les seves dades personals conforme al que es descriu als apartats 1, 2, 4, 5 (amb consentiment només per a autoritzats o intervinents en un contracte; s'exclouen els representants), 7, 8, 9, 10, 11 (s'exclouen els representants de persones físiques i els tractaments per consentiment dels representants o persones de contacte de persones jurídiques), 12 (amb consentiment només per a autoritzats o intervinents en un contracte) i 13 de l'apartat "I. Si és client o ha sol·licitat ser-ho".
Serà obligatori que vostè ens faciliti les seves dades en la mesura que desitgi contractar un producte o servei amb el Banc, i els haurà de mantenir actualitzats, de manera que responguin en tot moment a la seva situació real.
En cas que vostè no autoritzi el tractament de les seves dades personals en els supòsits en els quals se sol·licita el seu consentiment, o desitgi revocar-lo en qualsevol moment, això no afectarà el manteniment o compliment de la relació contractual que manté amb el Banc. A més, tingui en compte que, encara que no autoritzi els tractaments esmentats, poden existir supòsits concrets en què podrà rebre comunicacions comercials del Banc, ja sigui sobre la base de l'interès legítim del Banc (sempre que no s'hi hagi oposat) o en els supòsits en què hi hagi una habilitació legal.
Tractarem les seves dades personals mentre la relació contractual estigui vigent o siguin necessàries per a la finalitat per a la qual van ser obtingudes.
Si cancel·la tots els contractes, mantindrem les seves dades amb la finalitat de remetre-li per mitjans electrònics comunicacions comercials referents a productes o serveis del Banc que siguin similars als quals hagués contractat, tret que s'hagi oposat a aquest tipus de comunicacions.
Així mateix, si així ho hagués consentit, mantindrem els tractaments de dades amb la finalitat de remetre-li comunicacions comercials sobre productes i/o serveis comercialitzats pel Banc; i sobre productes i/o serveis de tercers, incloent-hi d'empreses del Grup Santander o participades per aquest grup.
Tot això, durant un termini de 12 mesos des de la finalització de la relació contractual.
Tanmateix, s'hi podrà oposar, així com revocar el consentiment per al tractament amb les finalitats esmentades en qualsevol moment, tal com li detallem a "Quins són els seus drets quan ens facilita les dades?".
Quan les seves dades personals deixin de ser necessàries per a les finalitats exposades en aquest document, les conservarem degudament bloquejades, fet que implicarà que el Banc no durà a terme cap tractament tret de la conservació per a la posada a disposició de les administracions públiques competents, jutges i tribunals o el Ministeri Fiscal; per a l'atenció de les possibles responsabilitats derivades de la relació contractual mantinguda o de les relacionades amb el tractament de les dades. Conservarem les dades bloquejades durant els terminis previstos a les disposicions legals aplicables o, si escau, durant els terminis de prescripció de les accions derivades de les relacions contractuals mantingudes amb el Banc, i procedirem a la supressió física o l'anonimització completa de les dades una vegada transcorreguts els terminis esmentats.
Comunicarem les seves dades personals a:
Entre els encarregats del tractament contractats del Banc poden haver-hi proveïdors que no es trobin a l'Espai Econòmic Europeu, per la qual cosa es produiria una transferència internacional de les seves dades. A aquest efecte, el Banc únicament transferirà les dades a tercers països (i) si existeix una decisió d'adequació que determina que és un país amb un nivell equiparable de protecció al de la Unió Europea, (ii) si no és possible, aplicant garanties adequades de conformitat amb la normativa de protecció de dades, com la firma de clàusules contractuals tipus o normes corporatives vinculants. L'interessat podrà sol·licitar informació addicional sobre aquestes garanties adequades a través dels mitjans de contacte que s'indiquen a l'apartat Quins són els seus drets quan ens faciliti les seves dades?
Addicionalment, quan vostè sol·liciti que es facin operacions amb destinació en comptes bancaris situats fora de l'Espai Econòmic Europeu, es produirà una transferència de les seves dades personals a l'entitat que tingui obert aquest compte. En aquests casos, la transferència esmentada estarà legitimada perquè serà necessària per executar el contracte subscrit entre vostè i el Banc.
Vostè podrà exercir els seus drets d'accés, portabilitat, rectificació, supressió, limitació i oposició. A més, tindrà dret a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, de manera que podrà sol·licitar intervenció humana en la presa de decisions que el concerneixin per part del Banc i expressar el seu parer, podent impugnar la decisió.
Respecte dels tractaments basats en un interès legítim, podrà sol·licitar informació relativa a la ponderació efectuada pel Banc, així com oposar-se a qualsevol dels tractaments esmentats, pel qual haurà de dirigir-se al Delegat de Protecció de Dades/Oficina de Privacitat i haurà d'explicar el motiu pel qual s'hi oposa. No caldrà que vostè al·legui cap motiu en cas que la seva oposició faci referència al tractament de les seves dades amb una finalitat comercial, per a la qual costa n'hi haurà prou amb comunicar-nos el seu desig de no rebre comunicacions comercials.
Així mateix, vostè podrà revocar en qualsevol moment el consentiment donat, sense que això afecti la legitimitat del tractament efectuat amb anterioritat sobre la base d'aquest consentiment.
Per exercir els drets esmentats o consultar qualsevol qüestió relativa al tractament de les seves dades de caràcter personal, pot enviar un correu electrònic a privacidad@gruposantander.es o bé dirigir-se per correu postal a c/ Juan Ignacio Luca de Tena, 11-13, 28027 Madrid (A/A. Delegat de protecció de dades/Oficina de Privacitat). Quan existeixin dubtes raonables sobre la seva identitat (per exemple, quan la comunicació la realitzi des d'un correu electrònic diferent del que disposa el Banc), se li sol·licitarà que aporti informació addicional que ens ajudi a verificar la seva identitat. En cas que exerceixi els seus drets a través d'un representant, també haurà d'aportar el document acreditatiu vàlid de la representació.
La informació addicional que faciliti per a la seva identificació es tractarà amb l'única finalitat de verificar la seva identitat i gestionar l'atenció del dret exercit.
En cas que exerceixi un dret d'accés a les seves dades personals, tingui en compte que únicament rebrà una còpia de les dades que està tractant aquesta entitat.
Addicionalment, vostè podrà dirigir-se al Delegat de Protecció de Dades/Oficina de Privacitat del Banc a través de l'adreça de correu electrònic següent: privacidad@gruposantander.es.
En últim lloc, podrà presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Disposa de la informació necessària al seu web: www.aepd.es.
El Banc pot actualitzar aquest document més endavant. La seva data d'entrada en vigor s'indica a la part inferior. Consulti aquesta informació periòdicament per assegurar-se que coneix l'última versió.
Versió: 18 de juny del 2024
Comencem?
Pots gestionar els teus consentiments accedint a la teva àrea personal.
Banco Santander, SA (d'ara endavant, el "Banc" o "Banco Santander").
Adreça postal: C/ Juan Ignacio Luca de Tena, 11-13, 28027 Madrid.
Contacte Delegat de Protecció de Dades/Oficina de Privacitat: privacidad@gruposantander.es
Tractarem les seves dades personals per a la gestió de la seva sol·licitud o prestació del servei que sol·liciti, en particular, (i) ser contactat per a la gestió d'una sol·licitud d'informació sobre els seus productes o serveis, (ii) participar en un concurs, sorteig, experiència o activitat similar organitzada pel Banc, (iii) donar-se d'alta com a usuari del servei de distribució de newsletters o butlletins de notícies del Banc i gestionar aquelles peticions que se'n puguin derivar o (iv) donar-se d'alta a qualsevol dels serveis no financers que ofereix el Banc (per exemple, serveis habilitats per al Work Cafè).
Addicionalment, en donar-se d'alta a qualsevol dels nostres serveis no financers, tractarem les seves dades personals amb les finalitats següents:
Per acabar, tractarem les seves dades per atendre'l en qualsevol tipus de consulta, reclamació o incidència que es pogués derivar de la relació de serveis iniciada.
La base de legitimació per a aquests tractaments és l'execució de la seva sol·licitud o del servei sol·licitat per vostè al Banc.
Tractarem les seves dades personals per complir les obligacions legals que resultin aplicables al Banc, com ara obligacions fiscals i de qualsevol altre tipus impostes pels organismes de supervisió i les autoritats competents.
La base de legitimació d'aquests tractaments és el compliment de les obligacions legals aplicables al Banc.
Tractarem les seves dades per detectar i analitzar possibles activitats fraudulentes, identificar-ne o conèixer-ne els participants i, si escau, dur a terme les accions que es considerin necessàries.
La base de legitimació d'aquests tractaments és l'interès legítim del Banc en prevenir, investigar o descobrir el frau.
Si escau, tractarem les seves dades personals per a la defensa dels drets i interessos del Banc en qualsevol tipus de procediment administratiu, prejudicial o judicial derivat de la relació establerta amb vostè o vinculat amb aquesta relació.
Aquest tractament trobaria la seva base de legitimació en l'interès legítim del Banc a garantir i fer efectiu el seu dret a la tutela judicial efectiva.
Des del Banc, tractarem les seves dades personals amb la finalitat de dur a terme procediments de revisió, auditoria i millora de la qualitat dels serveis prestats, la qual cosa inclou (i) la realització d'enquestes de satisfacció i l'anàlisi dels seus resultats i (ii) la gravació de la seva veu o imatge i la conservació de la conversa telefònica o vídeo, únicament en aquells casos en què li ho indiquem de manera expressa, i (iii) la conducció d'investigacions de mercat a través d'enquestes presencials per tal de conèixer la percepció i valoració dels serveis que li hem prestat.
La base de legitimació d'aquests tractaments és l'interès legítim del Banc a dur a terme un procés de millora constant de l'atenció prestada a clients potencials i a qualsevol altra persona interessada que es posi en contacte amb el Banc, i garantir en tot cas un elevat nivell de qualitat de l'atenció al client, tant per part del Banc com dels proveïdors que li presten el servei d'atenció al client.
Al Banc tractarem les seves dades personals per elaborar informes de naturalesa diferent:
La base de legitimació d'aquests tractaments és l'interès legítim del Banc a incrementar el coneixement de què disposa sobre els clients o els clients potencials, poder oferir-los un servei millor i obtenir informació sobre l'estat del negoci que contribueixi a una millor presa de decisions corporatives, estratègiques i comercials, i a mantenir una gestió interna adequada del Banc i del grup empresarial al qual pertany.
Si no és client del Banc, sobre la base del consentiment prestat marcant la casella corresponent, en cas d'estar habilitada, el Banc tractarà les seves dades relatives a característiques personals, dades sobre interessos i sobre el seu comportament en línia i preferències, que es descriuen a l'apartat Quins tipus dades personals recopilem i tractem? També tractarà informació estadística procedent de fonts externes o internes (per exemple, dades estadístiques de renda o ingressos obtingudes de l'Institut Nacional d'Estadística a partir del codi postal del seu domicili) per realitzar una anàlisi de les seves preferències, comportaments i necessitats, que li permeti inferir la seva situació per tal de poder seleccionar esdeveniments o experiències que considerem que poden ser-li d'interès, recomanar-li la participació en sortejos o concursos organitzats pel Banc, identificar els productes i serveis que més li puguin interessar, de manera que puguem presentar-li una oferta personalitzada dels nostres productes i serveis o dels productes i serveis de tercers. Per la seva banda, el Banc tractarà les seves dades de caràcter identificatiu, en particular el seu nom i cognoms i les dades de contacte (adreça electrònica i telèfons), per desenvolupar les accions comercials.
El perfil comercial que el Banc elabori amb les seves dades l'utilitzarà per presentar-li o enviar-li una oferta personalitzada, per mitjans electrònics i telefònics, de productes i serveis propis i de terceres empreses del Grup Santander, empreses participades per aquest Grup o col·laboradores del Grup, inclosa la invitació per participar en esdeveniments, experiències, sortejos o concursos i per a la personalització dels serveis que ens sol·liciti (per exemple, si es dona d'alta en el servei de distribució de newsletters o butlletins de notícies del Banc, el perfil comercial que el Banc elabori amb les seves dades s'utilitzarà per personalitzar-li les newsletters, a través de la presentació de continguts que considerem que poden ser-li d'interès).
Les empreses col·laboradores i/o participades sobre els productes de les quals podran versar les accions comercials pertanyen als sectors següents: financer i assegurances, gran consum, formació, educació i cultura, ocupació, llar, salut i bellesa, hotels i viatges, informàtica, telecomunicacions i tecnologia, automoció, serveis d'assessorament, immobiliari i construcció, oci i temps lliure, venda d'entrades per a esdeveniments o similars, seguretat, tèxtil i moda, restauració, alimentació-pesca i ramaderia, agroalimentari, esport, energètic, reparació i manteniment, transport, logística, administració, assessoria i consultoria, maquinària i material d'oficina, comerç, indústria, sanitat i serveis socials.
La base de legitimació per a aquests tractaments és el consentiment donat mitjançant la marcació de les caselles habilitades a l'efecte al formulari que hi ha a la seva disposició.
El Banc fa ús de galetes i tecnologies similars, pròpies i de tercers, al seu web amb les finalitats següents:
Per al compliment d'aquestes finalitats, el Banc fa ús tant de dades agregades com individualitzades.
Per obtenir més informació sobre les galetes utilitzades pel Banc i el tipus d'informació que se'n recull, pot consultar la política de galetes.
La base de legitimació d'aquest tractament és el consentiment atorgat per l'usuari en permetre l'ús de galetes al web del Banc.
Quan les seves dades personals deixin de ser necessàries per a les finalitats exposades en aquest document, les conservarem degudament bloquejades, fet que implicarà que el Banc no durà a terme cap tractament tret de la conservació per a la posada a disposició de les administracions públiques competents, jutges i tribunals o el Ministeri Fiscal; per a l'atenció de les possibles responsabilitats derivades de la relació contractual mantinguda o de les relacionades amb el tractament de les dades. Conservarem les dades bloquejades durant els terminis previstos a les disposicions legals aplicables o, si escau, durant els terminis de prescripció de les accions derivades de les relacions contractuals mantingudes amb el Banc, i procedirem a la supressió física o l'anonimització completa de les dades una vegada transcorreguts els terminis esmentats.
El Banc pot actualitzar aquest document més endavant. La seva data d'entrada en vigor s'indica a la part inferior. Consulti aquesta informació periòdicament per assegurar-se que coneix l'última versió.
Versió: 18 de juny del 2024
Comencem?
Pots gestionar els teus consentiments accedint a la teva àrea personal.
Banco Santander, SA (d'ara endavant, el "Banc" o "Banco Santander").
Adreça postal: C/ Juan Ignacio Luca de Tena, 11-13, 28027 Madrid.
Contacte Delegat de Protecció de Dades/Oficina de Privacitat: privacidad@gruposantander.es
El Banc no recopilarà ni tractarà dades de menors llevat que sol·licitin algun servei o executin una ordre a l'entitat, sigui directament o amb la representació dels seus pares o tutors. El tractament de dades d'aquests menors es limitarà exclusivament a la prestació del servei o l'execució de l'ordre rebuda.
La base de legitimació d'aquest tractament és l'execució del servei sol·licitat per vostè al Banc.
Tractarem les seves dades personals per complir les obligacions legals que siguin aplicables al Banc, com ara:
Per al compliment d'aquestes obligacions, el Banc tractarà les dades que resulten necessàries per al compliment de les obligacions de diligència deguda que s'estableixen a la normativa aplicable. Igualment, per a aquestes finalitats el Banc comunicarà les seves dades personals a altres empreses del Grup Santander i terceres entitats participades o col·laboradores d'aquest Grup, en els termes previstos en aquesta normativa.
A més, el Banc podrà tractar les dades dels Interessats per tal de realitzar la declaració corresponent davant de les autoritats en els casos establerts a l'efecte, respecte de moviments en moneda metàl·lica, bitllets de banc i xecs bancaris al portador.
Per últim, el Banc podrà tractar les dades que resultin necessàries per a l'examen de les operacions realitzades que poguessin presentar indicis de ser constitutives de blanqueig de capitals o finançament del terrorisme i durà a terme les comunicacions corresponents, si escau, al Servei Executiu de la Comissió de Prevenció del Blanqueig de Capitals i Infraccions Monetàries (SEPBLAC) amb motiu de (i) l'enviament periòdic d'operacions que compleixin amb determinats paràmetres fixats pel SEPBLAC o bé (ii) una sol·licitud d'informació concreta relativa a alguna operació.
La base de legitimació d'aquests tractaments és el compliment de les obligacions legals aplicables al Banc.
Tractarem o comunicarem les seves dades a tercers, siguin o no empreses del Grup Santander, per detectar i analitzar possibles activitats fraudulentes, identificar-ne o conèixer-ne els participants i, si escau, dur a terme les accions que es considerin necessàries.
La base de legitimació d'aquests tractaments és l'interès legítim del Banc en prevenir, investigar o descobrir el frau.
Si escau, tractarem les seves dades personals per a la defensa dels drets i interessos del Banc en qualsevol tipus de procediment administratiu, prejudicial o judicial derivat de la relació establerta amb vostè o vinculat amb aquesta relació.
Aquest tractament trobaria la seva base de legitimació en l'interès legítim del Banc a garantir i fer efectiu el seu dret a la tutela judicial efectiva.
2.1) Agència Tributària, en compliment de la normativa fiscal.
2.2) Autoritats competents en el marc de la lluita contra el finançament del terrorisme i formes greus de delinqüència organitzada i prevenció del blanqueig de capitals.
Entre els encarregats del tractament contractats del Banc poden haver-hi proveïdors que no es trobin a l'Espai Econòmic Europeu, per la qual cosa es produiria una transferència internacional de les seves dades. Per això, el Banc disposa de garanties adequades de conformitat amb la normativa de protecció de dades, com ara la signatura de clàusules contractuals tipus o normes corporatives vinculants. L'interessat podrà sol·licitar informació addicional sobre aquestes garanties adequades a través dels mitjans de contacte que s'indiquen a l'apartat Quins són els seus drets quan ens faciliti les seves dades?
Addicionalment, quan vostè sol·liciti que es facin operacions amb destinació en comptes bancaris situats fora de l'Espai Econòmic Europeu, es produirà una transferència de les seves dades personals a l'entitat que tingui obert aquest compte. En aquests casos, la transferència esmentada estarà legitimada perquè serà necessària per executar l'ordre instruïda.
Vostè podrà exercir els seus drets d'accés, portabilitat, rectificació, supressió, limitació i oposició.
Respecte dels tractaments basats en un interès legítim, podrà sol·licitar informació relativa a la ponderació efectuada pel Banc, així com oposar-se a qualsevol dels tractaments esmentats, pel qual haurà de dirigir-se al Delegat de Protecció de Dades/Oficina de Privacitat i haurà d'explicar el motiu pel qual s'hi oposa.
Per exercir els drets esmentats o consultar qualsevol qüestió relativa al tractament de les seves dades de caràcter personal, pot enviar un correu electrònic a privacidad@gruposantander.es o bé dirigir-se per correu postal a c/ Juan Ignacio Luca de Tena, 11-13, 28027 Madrid (A/A. Delegat de protecció de dades/Oficina de Privacitat). Quan existeixin dubtes raonables sobre la seva identitat (per exemple, quan la comunicació la realitzi des d'un correu electrònic diferent del que disposa el Banc), se li sol·licitarà que aporti informació addicional que ens ajudi a verificar la seva identitat. En cas que exerceixi els seus drets a través d'un representant, també haurà d'aportar el document acreditatiu vàlid de la representació.
La informació addicional que faciliti per a la seva identificació es tractarà amb l'única finalitat de verificar la seva identitat i gestionar l'atenció del dret exercit.
En cas que exerceixi un dret d'accés a les seves dades personals, tingui en compte que únicament rebrà una còpia de les dades que està tractant aquesta entitat.
Addicionalment, vostè podrà dirigir-se al Delegat de Protecció de Dades/Oficina de Privacitat del Banc a través de l'adreça de correu electrònic següent: privacidad@gruposantander.es.En últim lloc, podrà presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Disposa de la informació necessària al seu web: www.aepd.es
El Banc pot actualitzar aquest document més endavant. La seva data de publicació s'indica a la part inferior. Consulti aquesta informació periòdicament per assegurar-se que coneix l'última versió.
Versió: 22 de febrer del 2013
Comencem?
Pots gestionar els teus consentiments accedint a la teva àrea personal.
PAS 1. SOL·LICITUD DE CERTIFICAT DE POSICIONS TITULARITAT D'UNA PERSONA DIFUNTA
Pot consultar tota la informació ampliada sobre protecció de dades, inclosa la manera d'exercir els seus drets, fent clic a l'enllaç següent: https://www.bancosantander.es/informacion-proteccion-datos/proteccion-datos-herederos-beneficiarios.
INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES ESPECÍFICA PER A HEREUS I BENEFICIARIS. SOL·LICITUD DE CERTIFICAT DE POSICIONS TITULARITAT D'UNA PERSONA DIFUNTA
i. La tramitació del certificat de posicions sol·licitat. Aquest tractament és necessari per a l'execució d'aquesta sol·licitud.
ii. La cessió de les dades personals recollides a la documentació aportada per a la testamentaria a Santander Pensiones SA EGFP, a Santander Previsión 1, EPSV, a Santander Previsión Colectiva, EPSV, a Allianz Popular Pensiones, EGFP SAU, a Europrevisión, EPSV, a Europrevisión Colectivos, EPSV, a Santander Seguros y Reaseguros Compañía Aseguradora, SA, a Santander Vida Seguros y Reaseguros, SA, a Santander Generales Seguros y Reaseguros, SA, i a Popular Vida 2020, Compañía de Seguros y Reaseguros, SAU, en cas que tingui productes contractats amb aquestes Gestores o Asseguradores, comercialitzats o distribuïts per Banco Santander SA, amb la finalitat que puguin tramitar el certificat de posicions. Aquest tractament és necessari per a l'execució d'aquesta sol·licitud.
iii. En cas que procedís atenent el tipus de sol·licitud efectuada, i en virtut del que disposa la normativa aplicable en matèria de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme, el Banc podrà tractar les dades dels Interessats amb la finalitat de realitzar la declaració corresponent davant de les autoritats en els casos establerts a l'efecte, respecte de moviments en moneda metàl·lica, bitllets de banc i xecs bancaris al portador. Aquest tractament es realitzarà en compliment d'una obligació legal que és responsabilitat del Banc.
iv. La realització d'enquestes de satisfacció sobre aquest servei de gestió de testamentàries o l'atenció prestada, sigui per mitjans electrònics o no, sense que existeixi un interès en la identitat dels entrevistats per extreure informació rellevant i pertinent, de manera que vostè podrà triar lliurement respondre a l'enquesta identificant-se o de manera anònima. Aquest tractament és necessari per a la satisfacció de l'interès legítim del Banc consistent en aconseguir, en funció dels resultats de les enquestes, millorar l'atenció i la qualitat del servei de gestió de testamentàries.
Pel que fa als tractaments (vi), els Interessats podran exercir el dret d'oposició adreçant-se al Delegat de Protecció de Dades/Oficina de Privacitat, tal com s'indica al punt 3, i hauran d'explicar el motiu pel qual s'hi oposen, tenint en compte que hauran d'indicar la referència "Enquestes".
Per la seva part, les dades que els Interessats, si escau, facilitessin al Banc exclusivament per a la sol·licitud d'informació sobre plans de pensions, assegurances de vida i assegurances d'estalvi seran tractades pel Banc en la seva condició d'Encarregat del tractament de les Companyies Asseguradores i Gestora, d'acord amb les instruccions rebudes i exclusivament per a la seva recollida i posada a disposició d'aquestes entitats.
En cap cas el Banc no tractarà ni emmagatzemarà dades de salut ni cap altra informació que els interessats facilitin per a la tramitació d'un sinistre per a una finalitat pròpia, essent les Asseguradores o Gestores destinatàries de la informació, les responsables del tractament de les seves dades.
i. A organismes públics competents i a jutges i tribunals quan el Banc tingui l'obligació legal de facilitar-les.
ii. Tercers proveïdors de serveis podran eventualment tenir accés a les Dades dels Interessats en nom i per compte del Banc (per exemple, empreses proveïdores de serveis tecnològics i informàtics, empreses de serveis de centre de trucades, empreses de serveis professionals). Entre aquests proveïdors es troba Salesforce Inc., empresa ubicada als Estats Units, amb qui el Banc ha signat Clàusules Contractuals Tipus.
L'interessat haurà d'aportar juntament amb la seva sol·licitud una còpia del seu DNI o document oficial que l'identifiqui, tenint en compte que, en cas d'oposició a la finalitat (iv) descrita al punt 1 anterior, haurà d'indicar també la referència "Enquestes".
Per a la resta de societats cessionàries, ho podrà consultar tal com s'indica a continuació:
PAS 2. TRAMITACIÓ DE LA TESTAMENTÀRIA
Pot consultar tota la informació ampliada sobre protecció de dades, inclosa la manera d'exercir els seus drets, fent clic a l'enllaç següent: https://www.bancosantander.es/informacion-proteccion-datos/protecccion-datos-testamenterias.
INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES ESPECÍFICA PER A HEREUS I BENEFICIARIS. TRAMITACIÓ DE LA TESTAMENTÀRIA
i. La tramitació de l'expedient de testamentària que se sol·liciti, així com totes les actuacions oportunes per a l'adjudicació i el repartiment del cabal hereditari. Aquest tractament és necessari per a l'execució de la testamentària.
ii. La cessió de les dades personals recollides a la documentació aportada per a la testamentària a Santander Pensiones SA EGFP, a Santander Previsión 1, EPSV, a Santander Previsión Colectiva, EPSV, a Allianz Popular Pensiones, EGFP SAU, a Europrevisión, EPSV, a Europrevisión Colectivos, EPSV, a Santander Seguros y Reaseguros Compañía Aseguradora, SA, a Santander Vida Seguros y Reaseguros, SA, a Santander Generales Seguros y Reaseguros, SA, i a Popular Vida 2020, Compañía de Seguros y Reaseguros, SAU, en cas que tingui productes contractats amb aquestes Gestores o Asseguradores, comercialitzats o distribuïts per Banco Santander SA, amb la finalitat que puguin tramitar els expedients de testamentària i, si escau, els sinistres d'assegurances i el cobrament de plans de pensions. Aquest tractament és necessari per a l'execució de la testamentària.
iii. En cas que procedís atenent el tipus de sol·licitud efectuada, i en virtut del que disposa la normativa aplicable en matèria de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme, el Banc podrà tractar les dades dels Interessats amb la finalitat de realitzar la declaració corresponent davant de les autoritats en els casos establerts a l'efecte, respecte de moviments en moneda metàl·lica, bitllets de banc i xecs bancaris al portador. Aquest tractament es realitzarà en compliment d'una obligació legal que és responsabilitat del Banc.
iv. La prevenció, la investigació o el descobriment d'activitats fraudulentes, incloent-hi, eventualment, la comunicació de les Dades dels Interessats a tercers, siguin o no empreses del Grup Santander. Aquest tractament és necessari per a la satisfacció dels interessos legítims del Banc.
v. La realització de procediments d'anonimització, després dels quals el Banc ja no estarà en disposició d'identificar els Interessats. L'objectiu d'aquests procediments és fer servir la informació anonimitzada amb finalitats estadístiques i per a l'elaboració de models de comportament. Aquest tractament és necessari per a la satisfacció dels interessos legítims del Banc.
vi. La realització d'enquestes de satisfacció sobre aquest servei de gestió de testamentàries o l'atenció prestada, sigui per mitjans electrònics o no, sense que existeixi un interès en la identitat dels entrevistats per extreure informació rellevant i pertinent, de manera que vostè podrà triar lliurement respondre a l'enquesta identificant-se o de manera anònima. Aquest tractament és necessari per a la satisfacció de l'interès legítim del Banc consistent en aconseguir, en funció dels resultats de les enquestes, millorar l'atenció i la qualitat del servei de gestió de testamentàries.
Pel que fa als tractaments (vi), (v) i (vi), els Interessats podran exercir el dret d'oposició adreçant-se al Delegat de Protecció de Dades/Oficina de Privacitat, tal com s'indica al punt 3, i hauran d'explicar el motiu pel qual s'hi oposen, tenint en compte que, en cas d'oposició a la finalitat (iv), hauran d'indicar la referència "Enquestes".
Per la seva part, les dades que els Interessats, si escau, facilitessin al Banc exclusivament per a la gestió del cobrament de plans de pensions, assegurances de vida i assegurances d'estalvi seran tractades pel Banc en la seva condició d'Encarregat del tractament de les Companyies Asseguradores i Gestora, d'acord amb les instruccions rebudes i exclusivament per a la seva recollida i posada a disposició d'aquestes entitats.
En cap cas el Banc no tractarà ni emmagatzemarà dades de salut ni cap altra informació que els interessats facilitin per a la tramitació d'un sinistre per a una finalitat pròpia, essent les Asseguradores o Gestores, destinatàries de la informació, les responsables del tractament de les seves dades.
i. A organismes públics competents i a jutges i tribunals quan el Banc tingui l'obligació legal de facilitar-les.
ii. Tercers proveïdors de serveis podran eventualment tenir accés a les Dades dels Interessats en nom i per compte del Banc (per exemple, empreses proveïdores de serveis tecnològics i informàtics, empreses de serveis de centre de trucades, empreses de serveis professionals). Entre aquests proveïdors es troba Salesforce Inc., empresa ubicada als Estats Units, amb qui el Banc ha signat Clàusules Contractuals Tipus.
L'interessat haurà d'aportar juntament amb la seva sol·licitud una còpia del seu DNI o document oficial que l'identifiqui, tenint en compte que, en cas d'oposició a la finalitat (iv) descrita al punt 1 anterior, haurà d'indicar també la referència "Enquestes".
L'Interessat està obligat a traslladar aquesta informació detallada a qualsevol Intervinent en l'herència les dades del qual hagi facilitat amb motiu de la tramitació de l'herència".
Versió: 22 de febrer del 2023
Comencem?
Pots gestionar els teus consentiments accedint a la teva àrea personal.
El Banc ha designat un Delegat de Protecció de Dades que té un paper fonamental en el compliment del marc jurídic de protecció de dades en totes les operacions de tractament dutes a terme per aquesta entitat.
El Delegat de Protecció de Dades s'encarrega, entre altres qüestions, d'informar i assessorar el Banc i els empleats que s'ocupen de les operacions de tractament de les obligacions de la normativa aplicable en protecció de dades, a més de supervisar l'observança d'aquesta normativa i de les polítiques del Banc en aquesta matèria, incloses l'assignació de responsabilitats, la conscienciació i formació del personal, i la realització de les auditories corresponents.
Vostè podrà posar-se en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades a través de l'adreça electrònica privacidad@gruposantander.es o per correu postal adreçat a c/ Juan Ignacio Luca de Tena, 11-13, 28027 Madrid per resoldre qualsevol dubte relacionat amb la política de privacitat del Banc i fer consultes sobre el tractament de les seves dades personals i, en general, la normativa aplicable en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
De la mateixa manera, vostè es podrà posar en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades per presentar reclamacions relacionades amb el tractament de les seves dades personals i per exercir els drets respecte a les seves dades personals.
Comencem?
Pots gestionar els teus consentiments accedint a la teva àrea personal.