Arran de la crisi causada per les inundacions que han afectat diverses regions del país, posem en marxa una sèrie de mesures extraordinàries per prestar tot el suport necessari tant als nostres clients com al conjunt de ciutadans que pateixen les conseqüències de la tragèdia. Coneix-les:
Les nostres oficines mòbils per a les zones afectades per la DANA
Realitza les teves operacions habituals com a retirada d'efectiu, sol·licitud d'acomptes, gestió de moratòries o tramitació d'assegurances, en la nostra oficina mòbil situada en Plaza d'Europa, a Aldaia, de 9h a 14h.
1. DONACIONS
- Fons de 2 milions d'euros per ajudar els damnificats i les ONG que actuen sobre la zona afectada. Hem decidit, a més, igualar les donacions que facin els nostres empleats.
- Recaptació de donacions a través dels números de compte facilitats per donar suport als afectats i als serveis d'emergència i voluntaris que treballen per ajudar-los:
-Cáritas: ES45 0049 1892 6421 1055 3738
BIZUM: 10480
-Creu Roja: ES44 0049 0001 5321 1002 2225
BIZUM: 33512
-Save the Children: ES50 0049 1837 5422 1024 9123
BIZUM: 33357
-Acción contra el Hambre: ES95 0049 1892 6124 1330 0942
BIZUM: 03770
2. MESURES MORATÒRIES
Si has estat afectat per la DANA i tens préstecs o crèdits hipotecaris i de consum, ja siguis un particular o una empresa, podràs sol·licitar els tràmits per a la moratòria legal, que t'eximirà del pagament d'interessos i capital durant tres mesos.
A més, podràs demanar una moratòria del pagament de capital durant els nou mesos següents. Els beneficiaris d'aquesta moratòria seran:
- Particulars residents en algun dels municipis afectats d'acord amb el Reial decret del Govern 6/2024. També els que tinguin un immoble hipotecat en alguna de les localitats afectades.
- Autònoms i empreses amb un volum de facturació inferior a 6 milions d'euros en l'últim exercici tancat, la principal activitat econòmica dels quals estigui situada a les zones afectades.
3. LÍNIES DE FINANÇAMENT
- El Govern ha aprovat una línia ICO d'avals per un import màxim de 5.000 milions d'euros que canalitzarem quan l'Administració en concreti els detalls. Aquesta línia estarà destinada a particulars, empreses i autònoms.
4. MÉS MESURES
- Eliminació de les comissions als caixers automàtics de la província de València per a aquelles persones que no siguin clients del banc. Tampoc no cobrarem als nostres clients quan retirin efectiu de caixers automàtics d'altres entitats.
- Ajornament durant 15 dies a pimes i empreses del venciment de pagaments de confirming i de finançament d'importacions. Aquesta mesura estarà en vigor fins al 19 de novembre.
- Exempció durant 15 dies del càrrec per renovació de targetes i de la comissió per descobert.
- Activació del protocol perquè els nostres clients sènior que hagin perdut tota la documentació puguin fer operacions en oficines.
- Suspensió temporal del càrrec per liquidació d'IRPF als clients de les zones afectades.
- Tot i que la majoria dels sinistres ocasionats per la DANA són objecte de cobertura per part del Consorci de Compensació d'Assegurances, fora de l'àmbit contractual de la pòlissa de l'assegurança de la llar, ens hem posat en contacte amb els nostres clients per facilitar els tràmits amb el Consorci. A més, hem habilitat un número de telèfon d'atenció les 24 hores:
- 913 435 870. Podràs establir comunicació per WhatsApp, aplicació i alternatives digitals per a la resolució del sinistre.
- Les assegurances de Cotxe, Moto i Multirisc Comerç i Pimes, Responsabilitat Civil i Ciberassegurança, totes mitjançades per Santander | MAPFRE, tindran els telèfons d'atenció 24 hores següents:
- 900 810 855
- 918 366 169.
-
Altres Assegurances
910 503 500.
- També estem contactant amb els agricultors i ramaders afectats per poder avançar les indemnitzacions d'Agroassegurança.
Els telèfons de contacte de Caser-Agroseguro són:
- 915 909 684
- 902 454 595.- Suspensió del pagament dels costos fixos del TPV durant dos mesos (manteniment del terminal, comissions per inactivitat o mínim de facturació i tarifa plana) als comerços afectats de les poblacions amb danys més greus.
- Així mateix, s'han reforçat els equips de camp i l'estoc de TPV, per poder reinstal·lar el terminal, si cal, en el menor temps possible.
- A més, els clients poden continuar cobrant amb funcionalitats que no requereixen un terminal, com ara el pagament a través d'un enllaç, amb Get Link & Pay, o el pagament a través de xarxes socials, amb Get Social Selling.
- Substitució tan aviat com sigui possible dels automòbils danyats. Ho farem a través del finançament per mitjà de rènting i l'ampliació de l'estoc de vehicles, amb l'objectiu de tenir llestos 1.000 cotxes disponibles de manera immediata.
- Paralització del pagament de la quota de rènting auto durant sis mesos dels clients afectats per la DANA a València.
- Enviament de pèrits, grues per a cotxes i empreses de reparacions i neteja des d'altres punts d'Espanya com a reforç als disponibles a la zona.
- Línia d'atenció telefònica exclusiva per a afectats:
917 679 006.
- Coordinació amb autoritats universitàries de la Comunitat Valenciana per posar en marxa avisos informatius a través de l'aplicació Campus de Santander Universitats. Aquesta aplicació ha estat un canal de comunicació rellevant per a la universitat, tant en els moments inicials de l'emergència com en la gestió posterior.
A més, a través de l'aplicació, els estudiants poden accedir al seu campus virtual per rebre classe en línia, així com consultar nous protocols, mesures i comunicacions amb les seves universitats en temps real. L'aplicació també és un canal clau per informar sobre les mesures adoptades per les 64 universitats espanyoles que tenen l'aplicació Campus i canalitzar les iniciatives de suport. - Coordinació amb el teixit empresarial valencià per fer una oferta de feina dirigida a persones damnificades per la DANA i prioritzar-les en els processos de selecció. Estem en contacte amb la CEOE per difondre-la entre les empreses valencianes que formen part de l'ecosistema digital d'Universia.
El nostre objectiu en aquest moment és assistir i acompanyar els nostres clients de la millor manera possible, donar una resposta ràpida a les seves necessitats més immediates i servir-los de guia i suport en allò que puguin precisar.
Coneix totes les ajudes públiques vigents
Mesures Reial decret llei 6/2024, de 5 de novembre, sobre mesures urgents de resposta davant els danys de la DANA. Consulta-la aquí.
Mesures Reial decret llei 7/2024, d'11 de novembre, sobre mesures urgents per a l'impuls del Pla de resposta immediata, reconstrucció i rellançament enfront dels danys causats per la DANA. Consulta-la aquí.