Santander

PSD2

Todo lo que necesitas saber sobre la nueva regulación PSD2 y cómo te afecta como comercio.

¿Qué es la

PDS2 són les sigles en anglès de la nova "Directiva de serveis de pagament". És la legislació de la Unió Europea (UE) que regula la prestació dels serveis de pagament i les transaccions de pagament electròniques. La PSD2 renova i actualitza PSD reforçant la seguretat (autenticació reforçada) en els pagaments que han anat incorporant les novetats que la transformació digital ha comportat, com ara els pagaments amb el mòbil a comerços en línia, i renovant les noves figures que proveeixen serveis financers, entre d'altres.

¿Qué es Autenticación reforzada (SCA)?

La PSD2 vol que els usuaris de serveis de pagament es beneficiïn dels avantatges que ofereix la innovació i la tecnologia, mantenint la confiança en el sistema de pagaments. Per això, la norma estableix l'autenticació reforçada o doble autenticació (SCA: Strong Customer Authentication).

Això significa que, a partir del 14 de setembre, per poder accedir a la teva banca en línia o aplicació, i en un futur proper també per poder fer pagaments en línia, pagar amb el mòbil o la targeta, caldrà que introdueixis dos factors d'autenticació d'entre tres categories:

Coneixement”, quelcom que saps. Per exemple, una clau o un pin.

Possessió”, quelcom que tens. Per exemple, un mòbil del qual s'és titular, al qual t'enviarem un codi de verificació.

Inherència”, quelcom que ets. Per exemple, la teva empremta dactilar, el teu iris, reconeixement facial, etc.

La PSD2 preveu algunes excepcions, com ara les operacions en un comerç en línia prèviament classificat com "de confiança" pel client (whitelist), les transferències recurrents (mateix beneficiari i import) i les d'import molt baix.

Què he de fer com a client?

   Serà molt important que tinguis actualitzades les teves dades al Banc (telèfon i claus d'accés), perquè les necessitaràs perquè el Banc pugui autoritzar cadascuna de les operatives afectades.
     

I com ho faig?

  Com a persona que té accés a la gestió o consulta de les posicions d'una empresa, caldrà també que verifiquis el número de telèfon mòbil que el teu usuari digital té associat perquè puguis rebre l'sms amb el codi necessari per accedir a la banca en línia. Si utilitzes la criptocalculadora com a mètode de signatura recomanat als teus contractes no cal que disposis d'un número de telèfon mòbil associat.
  • Nosaltres t'avisarem a tu i a l'usuari administrador del contracte digital perquè pugui confirmar en línia i registrar el número de telèfon mòbil al qual vols rebre el missatge.
  • Sempre et pots adreçar a la nostra xarxa d'oficines per a qualsevol gestió.

¿Y si tengo un TPV Santander?

Disposar d'aquest tipus de control té beneficis per al teu comerç:

  • Reducció del frau: amb aquesta normativa totes les parts implicades d'un pagament en línia es beneficien per la seguretat que es transmet en cadascuna de les fases de l'operació.
  • Compatibilitat en entorns d'aplicacions mòbils i natives, la qual cosa permet l'autenticació de qualsevol transacció des de diferents dispositius.
  • Integració de la normativa en el procés de pagament, incloent-hi així la personalització de la pàgina, la qual cosa contribueix que l'experiència del client sigui més satisfactòria per no sentir-se fora de la botiga on fa la compra.

Què significa això per al meu comerç?

  Si acceptes pagaments a botiga, aquests nous requisits tenen un impacte menor gràcies a les targetes amb xip i PIN. En aquests casos, ja que es compleixen els requisits d'autenticació reforçada, perquè hi ha un element de possessió (la targeta) i un element de coneixement (el codi PIN). No hauràs de fer cap canvi al teu TPV, simplement l'experiència de pagament dels teus clients canviarà lleugerament. A partir del 14 de setembre, en fer un pagament mitjançant contactless, el TPV en alguns casos denegarà la transacció i demanarà que s'insereixi la targeta per introduir el PIN.
     
  Si acceptes pagaments en línia l'impacte serà més gran, ja que els titulars de targetes ja no podran fer pagaments en línia utilitzant la informació impresa de les seves targetes (número de targeta, data de caducitat i codi de seguretat). En lloc d'això, hauran de, per exemple, verificar la seva identitat introduint durant el procés de pagament un codi addicional que rebran al mòbil o a través de l'aplicació bancària que tinguin connectada al seu telèfon i que requerirà una contrasenya o empremta dactilar per aprovar la transacció.
     
  Perquè el teu comerç en línia pugui habilitar aquest nou procés d'autenticació forta, que afecta tant el comerç com tots els clients que naveguin per la teva botiga en línia, apareix 3D Secure en la seva V2.2. Aquest sistema requerirà un canvi en la integració que tens actualment entre la teva botiga en línia i el nostre TPV Comerç Electrònic. Per això, posarem a la teva disposició un equip de suport i la informació necessària perquè puguis realitzar aquest canvi de manera senzilla.


I com ho faig?

 

Pròximament rebràs una nova comunicació en la qual, depenent del tipus de comerç que siguis, t'explicarem els passos que has de seguir perquè el teu comerç s'adapti a aquesta nova normativa.

Ley Servicios de pago - Acceso Proveedores Terceros

Accés a comptes per part de proveïdors tercers

En compliment del Reial decret llei 19/2018, de 23 de novembre, de serveis de pagament i altres mesures urgents en matèria financera i seguint les especificacions del Reglament delegat 2018/389 de la Comissió, de 27 de novembre del 2017, pel qual es complementa la Directiva (UE) 2015/2366 del Parlament Europeu i del Consell en allò relatiu a les normes tècniques de regulació per a l'autenticació reforçada de clients i uns estàndards de comunicació oberts comuns i segurs, Banco Santander, com a proveïdor de serveis de pagament gestor de comptes, dona accés als seus sistemes als proveïdors de serveis d'iniciació de pagaments, als proveïdors d'informació sobre comptes i als proveïdors de serveis de pagament que emetin instruments de pagament basats en targetes a través d'una interfície específica.

Per facilitar l'accés d'aquests tercers a la interfície s'habilita un espai dedicat on es pot accedir a:

  • La documentació tècnica de la interfície específica en diversos formats.
  • Una instal·lació de prova per portar a terme proves funcionals i de connexió.


A més, en cas de necessitar ajuda es posa a disposició un equip de suport amb el qual es pot contactar a través de les adreces de correu electrònic següents:

Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500
Pàgina oficial de Santander Advance a Linkedin
Canal oficial de Banco Santander Advance a Twitter
Pàgina oficial de Banco Santander Espanya a Facebook
Canal oficial de Banco Santander a YouTube
Cuenta oficial de Banco Santander España en Instagram