La majoria dels ciberatacs comencen amb el phishing. Que els empleats sàpiguen com detectar-lo i estiguin conscienciats en matèria de ciberseguretat és clau per protegir el teu negoci.
Aquestes són les millors pràctiques a l'hora de triar contrasenyes per al teu negoci:
Personal, que no es comparteix. No les donis a ningú, ni les escriguis ni les desis en un lloc d'accés comú perquè altres les utilitzin.
Resistent, que no és fàcil d'esbrinar. Evita números i lletres consecutius (12345, abc123), informació personal (noms de familiars, mascotes, adreces), dates significatives (aniversaris), etc.
Única, que no s'utilitza en diferents llocs, comptes o dispositius.
Canvia contrasenyes predeterminades
Gran part de dispositius i comptes venen amb contrasenyes predeterminades. En la majoria dels casos, et demanen fer el canvi després del primer ús, però, de vegades, no és així i, per tant, has d'assegurar-te de fe-ho. Les contrasenyes predeterminades sovint es troben a la documentació del producte i es poden trobar fàcilment en línia, per la qual cosa no són segures.
Utilitza contrasenyes formades per 3 o més paraules consecutives (passphrases), ja que són fàcils de recordar i més difícils de desxifrar. Recorda, com més llarga sigui la contrasenya, millor.
Activa l'autenticació multifactorial (MFA)
La MFA afegeix una capa addicional de seguretat a comptes i dispositius perquè sol·licita un element addicional d'informació, com ara un codi enviat al mòbil, l'empremta dactilar o el reconeixement facial.
Fins i tot si una contrasenya està compromesa, tenir la MFA significa que ningú podrà accedir al teu compte o dispositiu.
Si el teu negoci ofereix serveis en línia o la possibilitat de crear un compte en el seu lloc web, prova d'oferir la MFA als teus clients i usuaris, per oferir-los aquesta tranquil·litat addicional.