Un ajut per a la digitalització de les pimes

Kit Digital és el programa d'ajuts del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, adreçat a pimes i autònoms, finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU amb 3.000 milions d'euros per donar suport a les empreses espanyoles en la transició cap a la transformació digital.

Com se sol·licita el bo Kit Digital?

A través de Banco Santander tindràs la possibilitat de tramitar el teu bo de manera gratuïta.

Per fer-ho, hauràs de contractar el teu projecte digital amb un dels nostres agents digitalitzadors, perquè ells assumiran el cost de tramitació. La nostra xarxa de gestories distribuïdes per tot Espanya s'encarregarà d'oferir-te el millor servei i la màxima proximitat en el procés de tramitació de l'ajut.

Què inclou el servei de tramitació?

  • Ajuda per completar el test de diagnòstic digital.
  • Tramitació del bo Kit Digital a través de Red.es.
  • Assessorament en la solució digital que millor s'adapta al teu negoci.
  • Implantació de la solució digital de principi a final per part d'un dels nostres agents digitalitzadors.

Quins són els costos del servei de tramitació?

La tramitació del bo és gratuïta, sempre que el projecte el porti a terme un dels nostres agents digitalitzadors, ja que un d'ells assumirà els costos de la gestió. En cas tancar els teus projectes digitals amb ells, se't farà un càrrec de 125 € + IVA.

Dona't d'alta a la plataforma del Kit Digital i sol·licita la tramitació de l'ajut.
Hi trobaràs tota la informació sobre els nostres agents digitalitzadors.


Preguntes freqüents sobre els ajuts Kit Digital

BENEFICIARIS

  • A qui va adreçat l'ajut?

  • Les solucions digitals que proporciona el Kit Digital estan orientades a les necessitats de les petites empreses, microempreses i treballadors autònoms, que pertanyin a qualsevol sector o tipologia de negoci.

    Les empreses que poden optar al bo del Kit Digital es divideixen en tres grups:

    • Pimes d'entre 10 – 50 empleats: bo digital per un import màxim de 12.000 €.
    • Microempreses d'entre 9 -3 empleats: bo digital per un import màxim de 6.000 €.
    • Autònoms o microempreses amb menys de 3 empleats: bo digital per un import màxim de 2.000 €.

    Així, segons la mida de l'empresa, el bo correspondrà a un ajut entre 2.000 € de quantia màxima, fins a 12.000 € de quantia màxima.

  • Quins projectes podré desenvolupar i quina quantia correspon?

  • L'empresa podrà sol·licitar una o diverses solucions digitals oferides pels diferents agents digitalitzadors:

    • Lloc web i presència a Internet. Per a aquest servei, el bo és d'un màxim de 2.000 €, que servirà per habilitar un lloc web (domini, allotjament, disseny, etc.).
    • Comerç electrònic. Per a aquest servei, el bo és d'un màxim de 2.000 € amb l'objectiu que l'empresa beneficiària disposi d'una botiga en línia o comerç electrònic, implementar mètodes de pagament a la botiga en línia i donar visibilitat a la marca de l'empresa, entre d'altres.
    • Gestió de xarxes socials. Per a aquest servei, el bo és d'un màxim de 2.500 € destinats a la promoció de l'empresa a xarxes socials a través de plans estratègics de xarxes socials, monitoratge i optimització de la xarxa, així com publicacions de posts setmanals.
    • Gestió de clients. El bo per a aquest servei és d'un ajut màxim de 4.000 € per digitalitzar i optimitzar la gestió de les relacions comercials amb els clients de l'empresa.
    • Intel·ligència empresarial i analítica. El bo per a aquest servei compta amb un ajut màxim de 4.000 € perquè les empreses puguin disposar de les eines necessàries per a l'explotació de dades i així millorar els processos de presa de decisions.
    • Serveis i eines d'oficina virtual. El bo d'aquest servei és de 250 € per usuari, tenint com a objectiu implantar solucions interactives i funcionals per augmentar la funcionalitat dels equips de treballs dins de l'empresa.
    • Gestió de processos. El bo per implementar aquest servei és de 6.000 € d'ajut màxim per digitalitzar i automatitzar processos relacionats amb aspectes operatius o productius; és a dir, donarà suport a la digitalització de fluxos de treball com ara la comptabilitat, facturació, projectes, logística…
    • Factura electrònica. Per tenir digitalitzat el flux d'emissió de factures a clients, aquest bo és d'una quantia màxima de 1.000 €.
    • Comunicacions segures. Aquesta categoria de solució digital ofereix disposar de seguretat a les connexions entre els dispositius dels empleats i l'empresa, comptant amb un ajut màxim de 6.000 €, amb un límit de 125 € per usuari.
    • Ciberseguretat. Les empreses tindran disponibilitat de fins a 6.000 € per proporcionar seguretat bàsica i avançada a tots els dispositius dels empleats, amb un límit de 125 € per usuari.
  • Què he de fer per sol·licitat el Kit Digital?

  • Banco Santander t'ajudarà amb tots els tràmits necessaris per sol·licitar el teu bo i fer l'autodiagnòstic de digitalització disponible a la plataforma de red.es. Aquest test està format per 13 preguntes bàsiques per conèixer el nivell de digitalització de la teva empresa o nivell de maduresa digital.

    Així mateix, t'ajudem a triar els teus agents digitalitzadors homologats pel banc per donar-te el millor servei i la millor solució digital adaptada a les necessitats de la teva empresa.

  • Quins requisits ha de complir l'empresa per ser beneficiària de l'ajut?

  • Les condicions necessàries per aconseguir el bo de Kit Digital són les següents:

    • Tenir consideració de petita empresa.
    • Estar inscrita en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència estatal de l'administració tributària o en el cens equivalent de l'Administració tributària foral.
    • Estar al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
    • No tenir la consideració d'empresa en crisi.
    • No superar el límit d'ajuts de minimis.
    • Haver fet el test de maduresa digital.

    Consulta les bases reguladores del programa Kit Digital..

  • En quins terminis s'assignen els bons i com es fan servir?

  • El bo Kit Digital és un ajut de concurrència no competitiva; és a dir, l'assignació de fons es farà per ordre de sol·licitud i aprovació.

    Els beneficiaris abonaran el preu de les solucions de digitalització que contractin mitjançant la cessió, parcial o total, del dret al cobrament de la subvenció als agents digitalitzadors adherits.

    Això vol dir que el pagament dels ajuts es farà per part del programa a l'agent digitalitzador un cop justificada i comprovada l'acció.

    Si hi hagués cap diferència entre el cost de la solució contractada i l'import de la subvenció concedida, el beneficiari podrà abonar la diferència directament a l'agent digitalitzador.

    El termini màxim per a la formalització d'acords de prestació de solucions de digitalització per ambdues parts serà de 6 mesos des de la notificació de la resolució de concessió de l'ajut, llevat que la convocatòria estableixi un termini inferior.


AGENT DIGITALITZADOR

  • Què és un agent digitalitzador i com se'n pot format part?

  • Els agents digitalitzadors són les empreses que aportaran les solucions i serveis tecnològics que necessiten les pimes i els autònoms beneficiaris del programa Kit Digital per a la digitalització dels seus negocis.

    És a dir, la participació com a agent digitalitzador t'habilita com a empresa digitalitzadora per subscriure acords de col·laboració amb els beneficiaris del bo i acompanyar-los en els seus processos de transformació digital, implementant les solucions tecnològiques que necessitin a la seva empresa incloses a les categories de solucions digitals del programa.

    Si vols formar part del Kit Digital com a proveïdor de solucions digitals, ja pots sol·licitar la teva adhesió al programa com a agent digitalitzador a través del lloc web de Red.es, on podràs indicar a la sol·licitud de participació les categories de solucions digitals que podràs oferir de les que es recullen al catàleg.

  • Quins són els requisits per sol·licitar l'adhesió al programa com a agent digitalitzador?

    • Una facturació acumulada d'almenys 100.000 € en els dos anys anteriors al moment de presentació de la sol·licitud d'adhesió, o 50.000€ en l'any anterior, en projectes similars en qualsevol de les categories de solucions de digitalització. Per als autònoms sense treballadors al seu càrrec, la facturació acumulada haurà de ser, almenys, de 70.000 € en els dos anys anteriors o de 35.000 € en l'any anterior.
    • Estar al corrent de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
    • No tenir consideració d'empresa en crisi.
    • Comunicar, en cas de requeriment, les empreses contractades, si n'hi hagués, amb les quals prestarà cadascuna de les solucions de digitalització, així com l'ocupació generada.
    • Esmentar, a les accions de comunicació, publicacions, llocs web o similars realitzades per a la difusió de la seva condició d'agents adherits al catàleg de solucions de digitalització del programa, que el finançament es fa amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d'Espanya, finançat pel pla europeu Next Generation EU.
    • Els agents digitalitzadors adherits de més de 1.000 empleats o que tinguin un volum anual de negocis superior a 100 milions d'euros hauran de prestar els serveis obligatòriament a tota la geografia espanyola mitjançant la seva pròpia xarxa comercial o a través de tercers contractats. En aquests casos, els agents digitalitzadors adherits hauran d'executar, a través de les empreses que contractin, almenys el 50% del volum de negoci obtingut com a conseqüència dels acords de prestació de serveis de digitalització subscrits.

Novetats Kit Digital

  • Ja està disponible el registre a l'àrea privada del web Acelera Pyme i la secció d'autodiagnòstic per als beneficiaris del bo Kit Digital.
  • Ja està disponible el registre d'adhesió al programa dels agents digitalitzadors a través de la seu de Red.es.
  • TLlançada la primera convocatòria d'ajuts Kit Digital que compta amb una inversió de 500 milions d'euros, adreçada al primer segment d'empreses que correspon a pimes d'entre 10 i 49 treballadors.

Categoria de solució digital Segment I (pimes entre 10 i 49 treballadors)
Import màxim de l'ajut
Lloc web i presència a Internet
2.000€
Comerç electrònic
2.000€
Gestió de xarxes socials
2.500€
Gestió de clients
4.000 € (inclou 3 usuaris)
BI i analítica
250 €/usuari (fins a 48 usuaris)
Serveis d'oficina virtual
250 €/usuari (fins a 48 usuaris)
Gestió de processos
6.000 € (fins a 10 usuaris)
Factura electrònica
1.000 € (fins a 3 usuaris)
Comunicacions segures
125 €/dispositiu (fins a 48 dispositius)
Ciberseguretat
125 €/dispositiu (fins a 48 dispositius)

Més informació

Descobreix com podem ajudar-te a aconseguir el teu bo Kit Digital per digitalitzar el teu negoci.

Et pot interessar

×
${loading}
×