Frau del CEO
Dirigit i més difícil de detectar, aquest tipus de phishing és una amenaça per a empreses de totes les mides.
En un món hiperconnectat i digital, el teletreball ha trencat les barreres de l'oficina. Per això, totes les persones que treballen a l'empresa han d'estar preparades per evitar ciberatacs i altres perills. Us deixem 3 consells senzills que tothom pot aplicar.
Els ciberdelinqüents sempre busquen la baula més feble. Quan treballes des de casa, poden provar d'arribar als equips i a la informació de la teva feina a través d'altres dispositius electrònics connectats a la mateixa xarxa, per exemple: televisors, càmeres de seguretat, consoles de videojocs, etc.
La majoria dels encaminadors et permetran crear dues xarxes. Redueix els accessos a la part amb l'activitat més sensible, creant: una per a dispositius de feina i transaccions segures (per exemple, la teva banca en línia o els mòbils de la teva empresa) i una altra per a convidats (clients/convidats), dispositius intel·ligents, etc., això sí, recorda que els dispositius connectats a una xarxa no es podran comunicar amb els de l'altra.
Per a barreres de comunicació encara més estrictes entre els dispositius connectats a casa, pots fer servir una VLAN (xarxa local virtual). Consulta la documentació del teu encaminador per veure si ho permet i posa't en contacte amb el teu proveïdor d'Internet perquè t'ajudi a configurar-lo.
Si treballar de forma remota és una part integral del teu negoci, tria una plataforma que s'ajusti a les teves necessitats quant a nombre de participants, funcionalitat, etc. Assegura't d'entendre sempre els termes i les condicions que estàs acceptant, ja que pots estar consentint més del que creus.
No oblidis compartir els nostres 5 ciberprincipis amb els teus empleats per ajudar-los a mantenir-se segurs en línia, independentment d'on treballin.