Santander

Migració empreses a Banco Santander

  • Formes d'accés
  • Remeses
  • Moviments
  • Transferències

Aquestes instruccions són vàlides per a empreses ja migrades a Banco Santander, que prèviament han estat informades a través d'una carta.

Clave de acceso

 

  • Com puc accedir a Supernet Empreses?
    L'usuari és el mateix que tenies al Popular (ja sigui numèric, compost únicament per lletres o alfanumèric) i la contrasenya també, fins i tot si és de 4 dígits. El camp "usuari" distingeix entre majúscules i minúscules.
  • Puc recuperar la meva clau d'accés si l'he oblidada?
    Sempre que hagis indicat un telèfon de seguretat, podràs recuperar les claus a través de la ruta següent: des de www.bancosantander.es, a la pestanya "Empreses" / "Clients" / "No recordo la clau". Si no has indicat un telèfon de seguretat per recuperar claus, has d'apropar-te a qualsevol oficina perquè te'n generin unes de noves. Punxa aquí per cercar l'oficina més propera.
Clave de firma

 

  • Quins són els mètodes de signatura existents?
    Per signar operacions et sol·liciten 3 de les 8 posicions de la signatura electrònica de forma aleatòria en cada operació:

    a. Signatura electrònica, composta per 8 posicions. Si no es així, hauràs d'apropar-te a l'oficina perquè t'emetin una nova signatura.

    b. Signatura + OTP, la mateixa signatura de 8 posicions i el codi per SMS que rebràs al mateix número de mòbil de seguretat que tenies informat al Popular.

    c. Criptocalculadora, des de l'aplicació només es pot signar amb Criptocalculadora. 
  • Puc modificar el meu mètode de signatura a l'aplicació Criptocalculadora?
    Sí, des de l'apartat "Configuració" / "App Criptocalculadora" / "Sol·licitud de codi d'activació". Una vegada obtingut el codi d'activació tens 15 dies per activar-lo; si no l'actives en aquest temps, has d'anar a l'oficina.
  • Qui signa la remesa?
    Un usuari apoderat.
Criptocalculadora

 

  • Com puc donar-me d'alta a l'aplicació Criptocalculadora?
    Per començar a fer servir l'aplicació Criptocalculadora Santander només l'has de descarregar. Aquesta aplicació està disponible a App Store i Google Play.

    Una vegada descarregada, has d'activar l'opció "nova Criptocalculadora". El sistema et sol·licitarà que emplenis les dades obtingudes des de Supernet Empreses o facilitades a l'oficina. També hauràs d'emplenar el 'Número de sèrie', el 'Codi d'activació' i el 'Nom d'usuari'. Seguidament hauràs d'establir un PIN de 4 dígits amb el qual accediràs a l'aplicació i l'hauràs de confirmar per seguretat.

Aquestes instruccions són vàlides per a empreses ja migrades a Banco Santander, que prèviament han estat informades a través d'una carta.

Generador de remesas

Consulta en aquest vídeo la guia de Generador de remeses:

 

 

Tabla migración Popular-Santander

 

  • Què és un "mandat"?
    És l'ordre de domiciliació. Constitueix l'autorització i expressió de consentiment proporcionada pel deutor al creditor amb la finalitat de permetre al creditor iniciar els cobraments mitjançant el càrrec al compte del deutor i de permetre a l'entitat del deutor atendre les instruccions del creditor per al pagament.
  • Què és la "referència del mandat”?
    Permet identificar cada ordre de domiciliació signada pel deutor i ha de ser única per a cada mandat.
  • Què vol dir "remesa privada”?
    Es l'opció marcada en la qual només l'usuari que l'ha creada podrà visualitzar-la.
  • Què és la "referència del càrrec”?
    Aquesta referència l'assigna el creditor per identificar inequívocament cada càrrec que presenta i es transmet sense canvis al llarg de la cadena de pagaments fins al deutor.
  • Què he de fer per identificar una transferència com a nòmina?
    Seleccionem a "Tipus de transferència" l'opció "SALA-Nòmines" i a "Propòsit" l'opció "SALA-SalaryPayment”.
  • Què és la data de signatura del mandat?
    Representa la data en què se signa l'ordre de domiciliació o el mandat.
  • Com realitzo l'"Alta de presentador, ordenant”?
    Selecciona "Remeses" / "Generador de remeses" / "Administració" / "Emissors" / "Nou”.
  • Com duplico una remesa?
    Selecciona "Remeses" / "Generador de remeses" / "Cobraments" o "Pagaments". Des d'aquí, després de seleccionar a les pestanyes superiors el mòdul amb el qual confecciones les teves remeses, hauràs de triar la remesa que vols duplicar i seleccionar "Duplicar" al desplegable de la dreta.
  • Com modifico un compte?
    Selecciona "Remeses" / "Generador de remeses" / "Cobraments" o "Pagaments". Des d'aquí, després de seleccionar a les pestanyes superiors el mòdul amb el qual confecciones les teves remeses, hauràs de triar la remesa que vols duplicar i seleccionar "Duplicar" al desplegable de la dreta. A la part inferior, a "Llistat de càrrecs", s'ha de seleccionar el deutor, incloure el nou IBAN a Compte d'abonament (IBAN)* i, des de "Modificació de dades del mandat", podràs realitzar les modificacions oportunes.
Envío de remesas

 

  • Com puc enviar una remesa Pagaments i Cobraments?
    Des de la pàgina principal, a la part dreta, podràs adjuntar o arrossegar la remesa. Visualitzaràs les dades del fitxer adjuntat i hauràs de definir el "tipus de fitxer" i el "format" de la remesa. Quan ho hagis fet, has de prémer "Continuar”.

    Obtindràs un resum de les dades de l'emissor i de la remesa. Si el format ho permet, podràs canviar l'emissor, si cal. Prem "Continuar" per procedir a l'enviament. Quan hagis confirmat les dades de la remesa, prem "Enviar”.
  • Quan es processarà la remesa?
    El termini habitual de processament serà de 24 a 48 hores hàbils en funció de l'hora d'enviament del fitxer.
  • Quina és l'antelació màxima amb la qual puc enviar una remesa?
    Podràs enviar la remesa com a màxim 90 dies abans de la data de cobrament o emissió.
  • Amb quina data límit s'haurà d'enviar una remesa de domiciliacions perquè es processi en la data que vull?
    L'hauràs d'enviar, com a mínim, un dia hàbil abans de la data de cobrament.
  • Quina diferència hi ha entre Domiciliacions / Finançament / Gestió de cobrament?
    • Domiciliacions: es tracta de rebuts domiciliats. Es destina al càrrec per prestació de serveis. No ha d'implicar finançament o avançament de fons per a l'entitat receptora.
    • Finançament: presentació per al cobrament de documents mercantils no timbrats. Poden ser tant domiciliats com no domiciliats. El banc anticipa l'abonament de l'operació abans de la data de venciment, menys interessos, comissions o altres despeses.
    • Gestió de cobrament: presentació per al cobrament de documents mercantils no timbrats. Poden ser tant domiciliats com no domiciliats. El client no cobrarà els efectes fins que arribi la data de venciment. Com que el banc no produeix avançament sobre els càrrecs, no cobra interessos, únicament les comissions i els impostos que corresponguin.
  • Com puc enviar una remesa de confirming a un client migrat del Popular?
    Des de la "Home" o la pàgina principal a la part dreta adjuntem o arrosseguem la remesa. No caldrà canviar el cedent a l'hora d'enviar.

    Una vegada carregat el fitxer hauràs de seleccionar "Confirming" / "Pagament a proveïdors" i, a tipus de fitxer, hauràs de marcar "Pagament a proveïdors”.
Consulta de remesas

 

  • Com imprimeixo o descarrego la remesa amb el detall d'ordres?
    Selecciona "Remeses" / "Consulta" / Pestanya "Seguiment" / Desplegable a la dreta de la remesa "Veure la remesa" / "Confirmar”.
  • Com puc saber a qui correspon la devolució d'un rebut?
    Selecciona "Remeses" / "Consulta" / "Històric" / Selecciona el tipus de remesa / Desplegable a la dreta "Devolucions" o "Efectes tornats”.
  • La meva remesa es troba en estat "Recepció en procés", què vol dir això?
    Vol dir que el procés d'enviament de la remesa no s'ha completat satisfactòriament, s'ha de tornar a realitzar.
  • La meva remesa es troba en estat "Pendent de resoldre", què vol dir això?
    Vol dir que, per ser processada correctament, la remesa ha de ser autoritzada per la sucursal.

Aquestes instruccions són vàlides per a empreses ja migrades a Banco Santander, que prèviament han estat informades a través d'una carta.

Consulta de movimientos

 

  • Com obtinc els moviments del meu compte?
    Selecciona "Tresoreria" / "Comptes corrents i de crèdit" / Desplegable a la dreta "Moviments" / "Data o mes" / "Filtrar”.
  • Com puc saber el saldo que tinc disponible al meu compte?
    Selecciona "Tresoreria" / "Comptes corrents i de crèdit" / Desplegable a la dreta "Saldo del dia" / "Saldo disponible”.
  • Quina antiguitat de moviments puc obtenir?
    La banca electrònica, en funció del nombre d'apunts, allotja aproximadament els moviments del compte dels dos últims anys.
  • Puc ordenar els moviments de més antic a més nou?
    Sí. Si prems les opcions de "Data" o "Data valor" en la fletxa invertida, els moviments s'ordenaran de forma ascendent o descendent.
  • Puc filtrar els moviments per més categories, a banda de la data?
    Sí. En prémer la icona de "Filtre", dins de "Veure filtres avançats", disposaràs de diferents opcions de consulta.
Descarga de movimientos

 

  • Com puc obtenir els meus moviments en format Excel?
    Des de "Tresoreria" / "Comptes corrents i de crèdit" / "Moviments", disposes de diferents opcions per a la descàrrega o la impressió dels moviments.
  • L'ordre de "Descàrrega" o "Impressió" no es realitza, què passa?
    Cal comprovar la configuració del navegador. El bloqueig de finestres emergents pot impedir l'execució correcta de la descàrrega o impressió.
Información de cuentas

 

  • Quin és el codi BIC o SWIFT?
    El codi BIC o SWIFT de Banco Santander Espanya és BSCH ES MM XXX.
  • Com puc demanar un talonari a través de la banca en línia?
    Selecciona "Tresoreria" / "Comptes corrents i de crèdit" / Desplegable a la dreta "Petició de talonari”.
  • Puc obtenir un certificat de titularitat a través de la banca en línia?
    Sí, a través de la banca en línia pots obtenir la impressió de la titularitat. Selecciona "Tresoreria" / "Comptes corrents i de crèdit" / Desplegable a la dreta "Intervinents / Titulars”.

Aquestes instruccions són vàlides per a empreses ja migrades a Banco Santander, que prèviament han estat informades a través d'una carta.

Emisión

 

  • Quin tipus de transferències urgents tinc disponibles?
    Liquidació mateix dia
    : les dates valor de càrrec i abonament són les mateixes. L'hora de tall serà les 14:30 h.
    Immediata: l'abonament al compte de destinació és instantani. Import màxim de 15.000 €. Sense hora de tall.
    Valor mateix dia: antigues OMF. les dates valor de càrrec i abonament són les mateixes. L'hora de tall serà les 16:30 h.
  • Puc establir com a periòdica una transferència de nòmina?
    Les transferències de nòmina precisen una emissió manual, i es pot seleccionar l'opció "reutilitzar transferència”.
  • Com emeto una transferència OMF o Banc d'Espanya?
    Selecciona "Tresoreria" / "Transferències" / "Valor mateix dia" / Selecciona el compte i "Enviament de transferència valor mateix dia”.
Consulta

 

  • Com consulto o imprimeixo el detall d'una transferència emesa o rebuda?
    Selecciona "Tresoreria" / "Transferències" / "Consulta" i "Transferència emesa" o "Transferència rebuda" / Selecciona el compte i "Consulta de transferències", "Emeses" o "Rebudes" / Marca la transferència i "Detall" / "Veure detall de transferència en PDF”.
Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500
Pàgina oficial de Santander Advance a Linkedin
Canal oficial de Banco Santander Advance a Twitter
Pàgina oficial de Banco Santander Espanya a Facebook
Canal oficial de Banco Santander a YouTube
Cuenta oficial de Banco Santander España en Instagram