Santander

PSD2 - Llei de serveis de pagament

Todo lo que necesitas saber sobre PSD2 y la medida de Autenticación Reforzada (SCA)

  • Compres en Línia (SCA)
  • PSD2
  • Accés de tercers

Amb l'aplicació d'SCA, per poder fer compres en línia amb targeta necessitaràs:

Un mensaje/notificación que enviaremos a tu móvil Tu clave de acceso
¿Qué es SCA (Strong Customer Authentication)?

 

L'autenticació reforçada és una de les mesures principals introduïdes per la Directiva europea 2015/2366 sobre serveis de pagament en el mercat interior, coneguda amb el nom de PSD2.

L'objectiu d'aquesta mesura és reforçar la seguretat en les compres en línia. Per a això, en alguns casos t'enviarem al telèfon mòbil un missatge/notificació amb un enllaç que et redirigirà a la pàgina d'identificació del Banc, on et sol·licitarem la clau d'accés que fas servir per accedir a la banca per Internet.

Aquestes noves mesures de seguretat contribueixen a fer els pagaments en línia encara més segurs perquè puguis efectuar compres amb total tranquil·litat, per això és molt important que tinguem actualitzades les teves dades.

¿Qué cambia al comprar online?



No obstant això, la normativa preveu algunes excepcions, l'aplicació de les quals és potestat del Banc, que et permetran finalitzar la compra sense passar per aquest procés, per tant en algunes ocasions no rebràs aquest missatge/notificació en fer una compra en línia.

¿Qué tengo que hacer yo como cliente?

 

Per poder continuar comprant en línia, serà indispensable que tinguis actualitzades les teves dades a Banco Santander (telèfon associat al contracte de banca digital i clau d'accés a la banca en línia) per rebre el missatge/notificació per identificar-te i autoritzar les compres en línia i els accessos a l'aplicació i la banca en línia.

¿Y cómo lo hago?

 

Si ja ets un client que fa servir els nostres canals digitals (banca en línia o aplicació):

Si operes als nostres canals digitals i reps una clau SMS per a determinades operacions, no cal que facis res. Et continuarem enviant un codi al mòbil per a les operatives que ho requereixin. Si consultes la nostra banca en línia o aplicació però no sols fer operatives que requereixin un codi de confirmació, assegura't que tenim el teu número de telèfon actual associat al contracte de banca digital. T'avisarem perquè puguis fer-ho en línia. En tot cas, sempre tens a mà la nostra xarxa d'oficines per confirmar-ho.

 

Si ets un client de Banco Santander però encara no fas servir els canals digitals:

  • Si no recordes la clau d'accés, no pateixis, la pots recuperar aquí.
  • Si encara no tens clau d'accés, dona d'alta el servei de banca en línia per operar i comprar a través d'Internet, i gaudeix d'un món d'avantatges siguis on siguis, prement aquí.
  • També pots sol·licitar aquí la teva clau d'accés a la banca en línia i començar a gaudir dels avantatges i les facilitats que té operar a través d'Internet.
Siempre puedes dirigirte a nuestra red de oficinas para cualquier gestión.

Des del setembre del 2019 també necessites la teva clau i telèfon per accedir a la banca en línia i a l'aplicació Santander.

Tu clave de acceso Un código que enviaremos a tu móvil
Conoce todo sobre la nueva regulación PSD2 y cómo te afecta:

 

La PSD2 ("Directiva de serveis de pagament", per les seves sigles en anglès) és la legislació de la Unió Europea (UE) que regula la prestació dels serveis de pagament i les transaccions de pagament electròniques.

Aquesta legislació pretén que els usuaris de serveis de pagament es beneficiïn dels avantatges que ofereixen la innovació i la tecnologia perquè les operacions financeres siguin encara més segures.

Una de les mesures que recull la llei és l'autenticació reforçada o doble autenticació ("SCA", Strong Customer Autentication).

¿Qué más debo saber sobre la PSD2?

Amb la PSD2 es regulen dues noves figures:

  • Els "AISP" o "agregadors de comptes", que permeten accedir, sempre amb l'autorització del client, als seus comptes encara que estiguin oberts a diferents bancs, veure els seus moviments i mostrar aquesta informació de manera agregada (en una mateixa aplicació o pantalla).
  • Els "PISP" o "iniciadors de pagaments", que permeten fer un pagament des del compte del consumidor al compte del comerç.

La PSD2 permet als bancs prestar serveis d'agregació de comptes i d'iniciador de pagaments, però també permet ser iniciador/agregador a altres entitats que no siguin bancs (tercers proveïdors de serveis de pagament o TPP).

Si contractes TPP, els estaràs donant permís per accedir als moviments dels teus comptes o permetràs que iniciïn un pagament des d'un dels teus comptes, per la qual cosa és molt important que sempre confiïs en l'entitat amb la qual contractis la prestació d'aquests serveis.

 

Des de Banco Santander et recomanem que llegeixis tota la informació abans de fer clic i acceptar les condicions.

 

Pensa que donar accés a les dades bancàries pot implicar l'accés a molta informació sobre la teva vida: en què gastes els diners, quant i quan gastes.

 

Si decideixes permetre l'accés als teus moviments, no podrem ser responsables de l'ús que aquell tercer faci de les teves dades.

Accés a comptes per part de proveïdors tercers

En compliment del Reial decret-llei 19/2018, de 23 de novembre, de serveis de pagament i altres mesures urgents en matèria financera i seguint les especificacions del Reglament delegat 2018/389 de la Comissió, de 27 de novembre del 2017, pel qual es complementa la Directiva (UE) 2015/2366 del Parlament Europeu i del Consell en allò relatiu a les normes tècniques de regulació per a l'autenticació reforçada de clients i uns estàndards de comunicació oberts comuns i segurs, Banco Santander, com a proveïdor de serveis de pagament gestor de comptes dona accés als seus sistemes als proveïdors de serveis d'iniciació de pagaments, als proveïdors d'informació sobre comptes i als proveïdors de serveis de pagament que emetin instruments de pagament basats en targetes a través d'una interfície específica.

Per facilitar l'accés d'aquests tercers a la interfície s'habilita un espai dedicat, on es pot accedir a:

  • La documentació tècnica de la interfície específica en diversos formats.
  • Una instal·lació de prova per portar a terme proves funcionals i de connexió.


A més, en cas de necessitar ajuda es posa a disposició un equip de suport amb el qual es pot contactar a través dels canals següents:

  • Correu electrònic (prèvia descàrrega i emplenament d'aquest formulari). Segons el tipus d'incidència, es distingeixen els contactes següents:
  • Telefònic: 917 282 321, de dilluns a dissabte, de 8 h a 22 h.

Estadístiques de rendiment i disponibilitat de la interfície dedicada (PDF 15.73 KB)

Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500
Descarrega l'aplicació Santander a Google Play
Descarrega l'aplicació Santander a l'App Store
Canal oficial de Banco Santander Espanya a Twitter
Pàgina oficial de Banco Santander Espanya a Facebook
Canal oficial de Banco Santander Espanya a YouTube
Cuenta oficial de Banco Santander España en Instagram