Santander

El valor de la comunicació no verbal


Molts oradors cometen l'error de centrar-se únicament en el contingut del seu discurs i oblidar la importància dels gestos i del llenguatge no verbal. Els gestos i els senyals són una de les parts més importants d'una intervenció.

Segons l'investigador Albert Mehrabian, l'impacte d'un missatge es pot descompondre en els següents percentatges: un 7% és verbal, un 38% vocal (to, matisos i altres característiques) i un 55% senyals i gestos. Molts gestos utilitzats en la comunicació no verbal són comuns a la majoria dels països, però d'altres poden significar coses diferents depenent d'on siguem.

L'experta en comunicació personal Teresa Baró explica les cinc claus per captar l'atenció d'un públic i seduir-lo a través de la comunicació no verbal:
 

  • Fer una bona entrada en escena, amb un aspecte adequat al context.

  • Encomanar emocions, establint vincles emocionals amb els assistents: somriure i contacte visual.

  • Dialogar amb el públic, intentant mantenir la seva atenció durant tot el discurs.

  • Moure's amb naturalitat: el llenguatge no verbal ha de ser coherent amb el verbal.

  • Dissenyar bé el missatge final i executar-lo amb convicció.

Segell d'Excel·lència Europea EFQM 500
Pàgina oficial de Santander Advance a Linkedin
Canal oficial de Banco Santander Advance a Twitter
Pàgina oficial de Banco Santander Espanya a Facebook
Canal oficial de Banco Santander a YouTube
Cuenta oficial de Banco Santander España en Instagram